فرماندار: مؤسسه رازی شمالغرب کشور ظرفیت قطب ملی تولید واکسن را دارد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:56
مرند- ایرنا- فرماندار شهرستان مرند گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شمال‌غرب کشور، از ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب ملی و فرامنطقه‌ای تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک برخوردار است.

به گزارش ایرنا «زاهد محمودی» امروز سه شنبه در بازدید از موسسه رازی با تأکید بر جایگاه راهبردی مؤسسه رازی مرند اظهار کرد: این مجموعه یکی از ارکان مهم کشور در حوزه سلامت و تولید فرآورده‌های بیولوژیک به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان تبدیل‌شدن به قطب ملی و فرامنطقه‌ای تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک را داراست.

فرماندار: مؤسسه رازی جنوب کشور ظرفیت قطب ملی تولید واکسن را دارد

وی افزود: مؤسسه رازی مرند نقش راهبردی در تحقق خودکفایی کشور در حوزه تولید واکسن ایفا می‌کند و توسعه ظرفیت‌های آن می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای توان علمی و تولیدی کشور در حوزه سلامت و فناوری‌های نوین زیستی باشد.

فرماندار ویژه مرند با تأکید بر ضرورت حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند در راستای ارتقای جایگاه مؤسسه رازی مرند و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن، همکاری و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

محمودی با اشاره به اهمیت اجرای فاز جدید توسعه این مؤسسه خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح، ظرفیت قابل توجهی در شمال‌غرب کشور ایجاد خواهد شد که افزون بر تقویت فعالیت‌های حوزه دامپزشکی، امکان توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تخصصی در حوزه سلامت انسانی را نیز فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه این ظرفیت‌ها در راستای سیاست‌های کلان کشور در حوزه سلامت، پژوهش و فناوری‌های نوین زیستی قرار دارد و می‌تواند نقش مهمی در افزایش توانمندی‌های ملی در این بخش ایفا کند.

فرماندار: مؤسسه رازی جنوب کشور ظرفیت قطب ملی تولید واکسن را دارد

در ادامه این دیدار، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شمال غرب کشور نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و ظرفیت‌های این مجموعه اظهار کرد: این موسسه با نزدیک به یک قرن سابقه، یکی از مهم‌ترین بازوهای علمی و اجرایی کشور در حوزه سلامت دام و طیور محسوب می‌شود و در حال حاضر بیش از ۸۰ نوع محصول و فرآورده بیولوژیک در این مجموعه تولید می‌شود.

حسین‌پور افزود:شعبه شمال‌غرب مؤسسه رازی از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده و به طور تخصصی در زمینه تحقیق و تولید واکسن‌های کشته طیور فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سالانه تولید این مرکز حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن دوگانه و ۶۰ میلیون دوز واکسن تکی است که سهم قابل توجهی در تأمین نیاز صنعت طیور کشور ایفا می‌کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.