علی خدری روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار کرد: اجرای مانور سراسری طرح «مهتاب» (مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق) در تمامی شهرهای تحت پوشش شرکت توزیع برق استان و همزمان با سراسر کشور از هفته گذشته آغاز شده است و موفقیتهای خوبی نیز در راستای مدیریت و کاهش تلفات انرژی حاصل شده است.
وی با ارائه آماری از عملکرد این مانور افزود: در این طرح، ۱۰۵ تست از مشترکان کشاورزی انجام شد و ۱۴۶ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمعآوری، ۵۸ کنتور جدید نصب و ۶۰ کنتور نیز تعویض شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با دستکاری کنتورها، ۶۵ مورد رفع دستکاری صورت گرفت و ۲۰۰ متر کابل غیرمجاز نیز جمعآوری شد؛ علاوه بر این، یک ترانس غیرمجاز نیز شناسایی و جمعآوری شد.
وی با تاکید بر نتایج آماری این مانور، میزان انرژی احصاشده را ۲,۸۷۳,۵۵۱ کیلوواتساعت اعلام کرد و گفت: این میزان صرفهجویی، گام مهمی در مدیریت بهینه مصرف و کاهش هدررفت انرژی در استان محسوب میشود.
خدری ضمن اشاره به اهمیت اجرای مستمر طرحهایی نظیر مهتاب، سامان و طرحهایی در راستای مدیریت بهینه انرژی در شرکتهای توزیع نیروی برق، بر لزوم همکاری مشترکان در رعایت الگوی مصرف و پرهیز از انشعابات غیرمجاز تأکید کرد و گفت: حفظ منابع انرژی و استفاده بهینه از آن، وظیفهای همگانی است.
به گزارش ایرنا، این مانور در راستای اجرای سیاستهای کلان شرکت توانیر برای کاهش تلفات انرژی در سطح کشور و با مشارکت فعال واحدهای عملیاتی و بهرهبرداری شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.













