رسانه‌های عبری درباره دور اخیر درگیری بین تهران و تل‌آویو چه گفتند؟

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 09:23
یک منبع نظامی اسرائیلی اعلام کرد دلیل عدم حمله به سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک در ایران، این است که انجام چنین عملیاتی مستلزم نوعی آمادگی و ظرفیت متفاوت است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «معاریو» به نقل از یک منبع نظامی صهیونیست فاش کرد: ما به سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک در ایران حمله نکردیم زیرا این کار به سطح متفاوتی از آمادگی نیاز دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این منبع نظامی اسرائیلی همچنین در اظهاراتی جنگ طلبانه تأکید کرد: «اگر ضرورت ایجاب کند که در حال حاضر به لبنان یا ضاحیه حمله کنیم، قطعاً حمله خواهیم کرد.»

این منبع اسرائیلی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که ایران پس از ۵۰ روز دوره بازسازی، تنها ۲۰ موشک را در ۱۰ مرحله شلیک کرده است و این تعداد اندک است.

آسیب به وجهه بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران

رسانه‌های عبری گزارش دادند که نتایج دور جدید درگیری‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی به وجهه بازدارندگی اسرائیل آسیب می‌زند.

کانال ۱۵ رژیم صهیونیستی گزارش داد: «این دور از درگیری با ایران با آسیب به بازدارندگی اسرائیل به پایان می‌رسد که در مقایسه با وضعیت قبلی در حال ارزیابی است.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های عبری، کابینه بنیامین نتانیاهو،‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مسؤول تشدید تنش در لبنان و بمباران بیروت و نیز پاسخ ایران به آن و تحمیل معادله جدید امنیتی می‌دانند؛ در حالی که واشنگتن نیز حتی برای پیشبرد همکاری‌ها با تل‌آویو آماده نبوده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.