بهره‌مندی ۵۱۸۰ نفر از ساکنان روستاهای اراک از آب شرب پایدار

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 09:29
اراک - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: با بهره‌برداری از پروژه مجتمع آبرسانی به هفت روستای این شهرستان، پنج هزار و ۱۸۰ نفر از ساکنان مناطق روستایی اراک از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره‌مند شدند.

کرامت قاسمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: عملیات اجرایی تجهیز و راه‌اندازی مجتمع آبرسانی هفت روستای شهرستان اراک با هدف رفع مشکلات کم‌آبی، افزایش پایداری شبکه توزیع و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در مناطق روستایی با موفقیت به پایان رسید.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال هزینه شده و با تکیه بر توان فنی داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است که نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی ساکنان روستاهای تحت پوشش دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک با اشاره به جزئیات فنی این طرح بیان کرد: در قالب این پروژه یک حلقه چاه آب حفر و تجهیز شده و برای پایداری تأمین آب نیز ۱۰۰ متر خط انتقال برق اختصاصی و ۵۰ متر خط انتقال آب متناسب با نیاز منطقه اجرا شده است.

قاسمی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مجتمع آبرسانی، ساکنان هفت روستای مصلح‌آباد، کمال‌آباد بالا، کمال‌آباد پایین، ویسمه، شمس‌آباد، خشدون و حلت‌آباد با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های آبرسانی روستایی با رویکرد عدالت‌محور در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب قرار دارد و این شرکت تلاش می‌کند با مدیریت منابع و تأمین اعتبارات لازم، پایداری تأمین آب شرب را در تمامی مناطق شهرستان اراک تقویت کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.