اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در هرمزگان

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 خرداد 1405 - 09:45
بندرعباس- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: در اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم، تاکنون هزار و ۵۰۰ کودک سه تا شش سال در هرمزگان غربال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمدی اظهار کرد: این طرح از ۲۲ اردیبهشت در استان آغاز شده است و برای متولدان نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و همه سنین متولد ۱۴۰۱، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در حال اجراست.

محمدی پیش بینی کرد: امسال ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ کودک سه تا شش سال استان، در این طرح شرکت کنند.

وی گفت: امسال ۶۹ پایگاه ثابت و سیار در هرمزگان برای سنجش بینایی کودکان در نظر گرفته شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: خانواده‌ها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه‌های سنجش بینایی واقع در اداره بهزیستی شهرستانها، خانه‌های بهداشت و مراکز مثبت زندگی مراجعه کنند.

محمدی افزود: همچنین والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی behzisti.ir از مکان‌های اجرای طرح تنبلی چشم در استان آگاه شوند.

وی گفت: این طرح در سه سطح غربالگری، در صورت نیاز ارجاع به بینایی سنجی، و چشم پزشکی اجرا می‌شود و پارسال بیش از ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ کودک سه تا شش سال، در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.