زلنسکی از آمادگی آمریکا برای پایان دادن به جنگ تمجید کرد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 10:11
تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور اوکراین از گفت‌وگوی مثبت با فرستادگان آمریکا خبر داد و گفت دو طرف برای تقویت تلاش‌های دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ اوکراین در هفته‌های آینده همکاری خواهند کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که گفت‌وگویی «مثبت» با استیو ویتکاف و جرد کوشنر فرستادگان ایالات متحده، داشته و از آمادگی آن‌ها برای تلاش در جهت دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین در هفته‌های آینده تمجید کرد.

زلنسکی در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: گفت‌وگویی بسیار مثبت داشتیم. از آمادگی آن‌ها برای فعالیت هرچه بیشتر در هفته‌های پیش رو به‌منظور ایجاد تحرک تازه در روند دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین سپاسگزارم.

زلنسکی در اظهارات خود در تلگرام تاکید کرد که می‌داند بخش عمده توجه جهانی در حال حاضر معطوف به ایران است، اما «هدف مشترک ما درباره برقراری صلح در اروپا همچنان در دستور کار قرار دارد.»

وی افزود که در گفت‌وگو با فرستادگان آمریکایی درباره چشم‌انداز مذاکرات در نشست آتی گروه هفت در شهر اویان فرانسه بحث شده و از ایالات متحده به دلیل «ارزیابی مثبت از موضع اوکراین» قدردانی کرده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.