به گزارش روز سهشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیسجمهوری اوکراین اعلام کرد که گفتوگویی «مثبت» با استیو ویتکاف و جرد کوشنر فرستادگان ایالات متحده، داشته و از آمادگی آنها برای تلاش در جهت دستیابی به راهحلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین در هفتههای آینده تمجید کرد.
زلنسکی در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: گفتوگویی بسیار مثبت داشتیم. از آمادگی آنها برای فعالیت هرچه بیشتر در هفتههای پیش رو بهمنظور ایجاد تحرک تازه در روند دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین سپاسگزارم.
زلنسکی در اظهارات خود در تلگرام تاکید کرد که میداند بخش عمده توجه جهانی در حال حاضر معطوف به ایران است، اما «هدف مشترک ما درباره برقراری صلح در اروپا همچنان در دستور کار قرار دارد.»
وی افزود که در گفتوگو با فرستادگان آمریکایی درباره چشمانداز مذاکرات در نشست آتی گروه هفت در شهر اویان فرانسه بحث شده و از ایالات متحده به دلیل «ارزیابی مثبت از موضع اوکراین» قدردانی کرده است.













