آمریکا ۱۷ هزار بلیت ایران در جام جهانی را دزدید

همشهری آنلاین سه شنبه 19 خرداد 1405 - 10:48
دولت آمریکا در ادامه کارشکنی‌های خود سهمیه قانونی فدراسیون ایران از بلیت مسابقات جام جهانی را سلب کرد.

به گزارش همشهری آنلاین فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که آمریکا به عنوان میزبان جام جهانی حق قانونی هر فدراسیون فوتبال از ۸ درصد بلیت‌های مسابقاتش را سلب کرده و اکنون نمی‌تواند حتی یک بلیت هم از طریق فدراسیون به هواداران تیم ملی اختصاص بدهد.
طبق قانون فیفا در هر بازی فدراسیون‌ها این سهمیه را در اختیار دارند تا به تماشاگران خود اختصاص دهند.
۸ درصد ورزشگاه SOFI لس آنجلس برای بازی ایران مقابل نیوزیلند و بلژیک یعنی در مجموع ۱۱ هزار و ۲۴۰ بلیت(در هر بازی ۵۶۱۹ صندلی) خواهد شد و ۸ درصد ورزشگاه لومن فیلد سیاتل برای بازی ایران و مصر هم ۵۷۶۰ بلیت می‌شود تا تعداد بلیت‌هایی که آمریکا از ایرانی‌ها دزدیده به ۱۷ هزار بلیت برسد.
محروم کردن هواداران ایرانی از دسترسی به سهمیه قانونی بار دیگر پرسش‌های جدی درباره دخالت ملاحظات غیرورزشی و سیاسی در روند برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان ایجاد کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.