محمدجعفر عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نخستین عفو ابلاغی از سوی حضرت آیتالله سیدمجتبی خامنهای (مدّظلّهالعالی)، نسیمی از مهر و بخشایش در فضای دستگاه قضایی استان وزیدن گرفت و کام خانوادههای بسیاری را شیرین کرد.
وی افزود: به یمن این عید بزرگ ولایت، با بررسیهای دقیق صورتگرفته، ۷۷ نفر از زندانیان خراسان جنوبی که واجد شرایط قانونی بودند، مشمول رأفت کریمانه معظمله قرار گرفته و پس از تحمل بخشی از ایام حبس، با دریافت حکم عفو یا تخفیف مجازات، از زندان آزاد شدند.
رئیسکل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این اقدام جلوهای روشن از سیره علوی در نظام عدالتمحور اسلامی است، تصریح کرد: نگاه دستگاه قضا به مقوله عفو، صرفاً یک اقدام حقوقی نیست؛ بلکه فرصتی برای بازگشت عزتمندانه افراد به جامعه و گامی مؤثر در جهت استحکام بنیان خانوادههای چشمانتظار است.
عبداللهی ابراز امیدواری کرد: این بخشایش مبارک که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب حاصل شده است، سرآغاز فصلی نو و سازنده در زندگی این افراد باشد لذا امیدواریم این افراد با درس گرفتن از گذشته، از این فرصت دوباره برای اصلاح مسیر زندگی و ساختن فردایی روشنتر برای خود و خانوادههایشان بهره ببرند.
وی همچنین از کمک ۱۴ میلیارد ریالی خیران استان در جشن «نسیم مهر» خبر داد و گفت:محور اصلی فعالیت مسئولان باید خدمترسانی و گرهگشایی از مشکلات مردم باشد و هر اقدامی در این مسیر، ارزشمند و مورد رضایت الهی است.
وی با تأکید بر نقش مؤثر انجمنهای حمایت از زندانیان در کاهش آسیبهای اجتماعی افزود: این انجمنها نباید صرفاً متکی به کمکهای مقطعی خیران باشند، بلکه لازم است با بهرهگیری از ظرفیتهای اجتماعی، اقتصادی و صنفی، منابع درآمدی پایدار برای حمایت مستمر از خانوادههای زندانیان ایجاد شود.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به شرایط معیشتی خانوادههای زندانیان تصریح کرد: بسیاری از این خانوادهها با مشکلات جدی مواجه هستند و حمایت هدفمند و مستمر میتواند زمینه آرامش و ثبات بیشتری را در زندگی آنان فراهم کند.













