صادرات گیلاس از خراسان شمالی به روسیه

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:16
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از صادرات گیلاس از این استان به کشور روسیه خبر داد.

هادی عزیزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صادرات گیلاس از این استان توسط تجار داخلی صورت می گیرد و امروز اولین محموله به وزن ۴۰ تن از شهرستان اسفراین به کشور مذکور صادر خواهد شد.

وی گفت: قرار بر این است تا به میزان ۵۰۰ تن گیلاس از این استان طی امسال به روسیه صادر شود.

عزیزی ادامه داد: علاوه بر آن مذاکره ای با کشور تاجیکستان نیز انجام شده تا میوه های تابستانی به آن کشور صادر شود که توانمندی های موجود این استان در این زمینه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۵۰۰ تن گیلاس از باغات استان برداشت شود، اظهار کرد: خراسان شماای رتبه هفتم کشوری را در تولید محصول گیلاس دارد.

این مقام مسئول افزود: خراسان شمالی با دارا بودن ۲۵۸۷ هکتار باغ گیلاس، یکی از استان‌های تولیدکننده این محصول در کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر رتبه هفتم تولید گیلاس کشور را در اختیار دارد. شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و سملقان از مناطق پیشرو در تولید این محصول هستند.

وی ادامه داد: ارقام رایج گیلاس در باغات استان شامل کرتی، دانه‌بلند فرانسوی و دانه‌کوتاه فرانسوی است. همچنین در راستای توسعه باغات و ارتقای کیفیت تولید، ارقام گواهی‌شده «استرلا» نیز در استان ترویج شده و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: این محصول علاوه بر تأمین بخشی از نیاز بازار، نقش مهمی در افزایش درآمد باغداران و رونق بخش کشاورزی استان دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.