برداشت میوه گواوا از باغ‌های میناب آغاز شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:25
میناب- مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: برداشت میوه گرمسیری گواوا از ۶۰ هکتار باغ‌های شهرستان میناب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسلام بهرامی با اعلام این خبر اظهار کرد:پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ تُن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: محصول برداشت شده در بازارهای استان به فروش می‌رسد.

بهرامی بیان کرد: کاشت گواوا به صورت باغ‌های یک‌دست یا مخلوط با دیگر درخت‌ها، برای تولید میوه ارگانیک در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رایج بوده و میوه آن در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به زیتون محلی معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: این درخت در طول سال دو بار میوه می‌دهد، گل دهی نوبت نخست در فروردین، و زمان برداشت میوه از نیمه دوم خرداد تا شهریور است.

بهرامی افزود: مهر تا آبان نیز زمان گل دهی نوبت دوم است و میوه دهی آن از نیمه دوم بهمن ماه تا پایان اسفند ادامه دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.