دادستان مرکز خوزستان: با متخلفان زیست‌محیطی بدون اغماض برخورد می‌شود

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:29
دادستان مرکز خوزستان با تأکید بر اینکه محیط زیست از مهم‌ترین حقوق عامه است، گفت: دستگاه قضایی استان با هر تخلفی که به منابع طبیعی و حقوق مردم آسیب بزند، بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

امیر خلفیان ۱۹ خرداد در دیدار با اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و هیئت همراه، با تأکید بر اهمیت صیانت از محیط زیست به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه اظهار کرد: دستگاه قضایی استان با هرگونه تخلف زیست‌محیطی که منجر به تضییع حقوق مردم و تخریب منابع طبیعی شود، قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های دستگاه قضایی در حوزه محیط زیست افزود: آلودگی منابع آب، تخلیه غیرمجاز پساب، سوزاندن مزارع و تخریب زیستگاه‌ها از جمله مواردی است که به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست برای پیگیری این موضوعات ادامه خواهد داشت.

دادستان مرکز خوزستان با تأکید بر ضرورت بازدارندگی احکام قضایی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای افزایش اثربخشی احکام استفاده شود تا هزینه تخلف برای متخلفان به‌طور واقعی افزایش یابد.

خلفیان با تاکید بر لزوم رویکرد پیشگیرانه در کنار برخوردهای قضایی اظهار کرد: حمایت از اقدامات اصلاحی، ارتقای فرهنگ عمومی و همکاری بین دستگاهی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تخلفات زیست‌محیطی داشته باشد.

وی در ادامه با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی برای حمایت از برنامه‌های زیست‌محیطی افزود: صیانت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و دستگاه قضایی در کنار سایر نهادها این مسئولیت را با جدیت دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.