به گزارش خبرنگار ایرنا، مظفر علیشائی روز سهشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدالآوران ورزش استان، ضمن قدردانی از تلاش ورزشکاران، مربیان و حمایتهای مدیران ارشد استانی، اظهار کرد: موفقیتهای ورزشکاران و مربیان قزوینی در مسابقات آسیایی و بین المللی نتیجه همافزایی تمامی ارکان ورزش است.
وی با اشاره به رصد دقیق وضعیت قهرمانان استان، تاکید کرد: تمام ورزشکاران ما، به ویژه مدالآوران ملی در سه ماه نخست سال جاری، تحت رصد دقیق قرار دارند، راهبرد ما در ادارهکل ورزش و جوانان، افزایش غرور ملی از طریق قهرمانپروری است و در این مسیر، از هیچ تلاش انگیزشی و حمایتی برای ارتقای سهمیه ورزشکاران قزوینی در تیمهای ملی فروگذار نخواهیم کرد.
علیشائی با تاکید بر اهمیت تداوم حمایتهای صورت گرفته، تصریح کرد: برگزاری مراسمهای تجلیل از ورزشکاران باید به یک رویه مستمر تبدیل شود، شرایط معیشتی و تمرینی برای قهرمانان تسهیل گردد، چرا که آنها سفیران و رسانههای زنده ورزش استان و کشور هستند.
این مسوول به موفقیتهای خیرهکننده بانوان ورزشکار قزوینی در رویدادهای اخیر، افزود: پس از ۴۷ سال، شاهد یک اتفاق تاریخی در ورزش قزوین بودیم؛ تیم ژیمناستیک و ترامپولین استان با درخشش ۲ بانوی ورزشکار موفق به کسب مدال شدند که این افتخار، برای نخستین مرتبه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای قزوین رقم خورد.
علیشائی همچنین به نامآوران دیگر رشتههای ورزشی اشاره کرد و افزود: ملیکا محمدی در رشته شطرنج، اکنون در رنکینگ ۱۲ جهان قرار دارد و گامهای بلندی به سوی کسب عنوان استاد بزرگی برمیدارد و همچنین عطیه سادات حسینی در رشته پاراوزنهبرداری، با وجود سن کم، پابهپای بزرگسالان به رقابت میپردازد و در فوتبال نیز خانمها بهناز طاهرخانی و مریم دینی با حضور در ترکیب تیم ملی، افتخارآفرین بودهاند.
وی از مربیان سازنده استان از جمله مهسیما بابایی، احمد ملاحسینی و محمدرضا زنگنه بهعنوان ارکان اصلی این موفقیتها یاد کرد و از تلاش و زحمات آنان قدردانی کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین با نگاه به رویدادهای پیشرو، از برنامهریزی برای حضور در بازیهای آسیایی ناگویا خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ ورزشکار قزوینی در اردوهای تیم ملی برای جهت مسابقات ناگویا حضور دارند که هدفگذاری ما، تثبیت جایگاه ۱۵ ورزشکار در ترکیب نهایی تیمهای ملی است.
علیشائی در خصوص حمایتهای مالی نیز خبرهای خوشی داشت: برای این ورزشکاران مقرری ماهانه به عنوان کمکهزینه تمرینی در نظر گرفته شده و واریز میشود و همچنین با توجه به اهمیت نقش مربیان در این مسیر، برنامهریزیهایی برای تعیین مقرری و حمایت مالی از مربیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به سرکشیهای مستمر از اردوهای تمرینی ورزشکاران، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که این شادابی و نشاطی که در جامعه ورزشی استان ایجاد شده، با حمایتهای مالی و انگیزشی تداوم یابد تا ورزشکاران قزوینی بتوانند سهم بیشتری از سکوهای ملی و بینالمللی را از آن خود کنند.
این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایز به مدالآوران برتر سه ماه نخست سال ۱۴۰۵ به پایان رسید.













