برخی از اعضای شورای شهر تهران با طرح رایگان سازی مترو مخالف هستند

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:03
تهران- ایرنا- عضو شورای شهر تهران از مصوبه این شورا برای ادامه رایگان شدن مترو و اتوبوس تا پایان دهه اول محرم خبر داد و گفت: این تصمیم با نظر مثبت دولت و با هدف کاهش فشارهای روانی و اقتصادی بر شهروندان اتخاذ شده، هرچند تعدادی از اعضا با طرح دائمی شدن این موضوع مخالفت کردند.

مهدی پیرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص جزئیات این مصوبه اظهار داشت: با توجه به درخواست شهرداری تهران و نظر مثبت دولت، مقرر گردید تا پایان دهه اول محرم، خدمات مترو و اتوبوسرانی برای شهروندان رایگان باشد.

وی افزود: این اقدام در راستای حمایت از مردم و کاهش دغدغه‌های اقتصادی و روانی آنان صورت می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مخالفت برخی اعضا با دائمی شدن این طرح، گفت: در حالی که اکثریت اعضا با تداوم رایگان شدن خدمات تا پایان دهه اول محرم موافقت کردند، تعدادی از اعضا نسبت به دائمی شدن آن ابهاماتی داشتند و طرح دائمی مذکور مورد پذیرش قرار نگرفت.

پیرهادی در ادامه به طرح دیگری اشاره کرد که پیشتر در کمیسیون‌های مربوطه شورا، از جمله کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: طرح اولیه که با هدف بهبود حال مردم و مفید بودن برای آنان در حوزه‌های سلامت، رفاه اجتماعی و ایمنی ارائه شده بود، متاسفانه با مخالفت تعدادی از اعضا مواجه شد و به تصویب نرسید.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با وجود اینکه حدود ۱۰ نفر از اعضا با طرح اولیه موافق بودند، اما تعداد قابل توجهی نیز با آن مخالفت کردند و این طرح به نتیجه نرسید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا این طرح جدید است یا همان طرح قبلی است؟ گفت: شهرداری تهران طرحی دو فوریتی را مطرح کرد اما با توجه به دفاعیاتی که داشت اکثریت اعضای شورا به این طرح رای مثبت دادند.

00:00
00:00
Download

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.