اذعان ترامپ به ترسش از بسته ماندن تنگه هرمز

افکار نیوز سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:11
رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ پس از چندین ماه بسته ماندن تنگه هرمز، اذعان کرد که تمایلی به ازسرگیری حملات علیه ایران ندارد؛ زیرا در این صورت، «تنگه هرمز برای ماه‌ها بسته خواهد بود.»

 دونالد ترامپ که اکنون دیگر به گفتن حرف‌های تکراری معروف شده، در جدیدترین مصاحبه خود، برای چندمین بار، محاصره و فشار اقتصادی بر ایران را مؤثرتر و «قدرتمندتر» از جنگ و بمباران توصیف کرد.وی گفت: «تحریم ثابت کرده است که ابزاری بسیار مؤثر است. ثابت کرده است که بسیار قدرتمندتر از بمباران است. در واقع، ترکیبی از فشار اولیه‌ای بود که ما (با جنگ) اعمال کردیم و سپس تحریم و محاصره.»او در حالی تحریم را مؤثر می‌داند که به اعتقاد کارشناسان، ایران توانسته در طول بیش از چهار دهه، راه‌های دور زدن این تحریم‌ها را پیدا کرده و از تأثیرات آن‌ها بکاهد.ترامپی که نتوانست حتی در طول ۴۰ روز حمله، به اهداف خود از جنگ در ایران برسد، حالا بار دیگر مدعی شده که اگر آمریکا تصمیم بگیرد ایران را «بمباران» کند، «خیلی راحت» این کار را انجام می‌دهد.او که حمله نظامی به ایران، برایش هیچ سودی نداشته، حالا باز به تهدید روی آورده و گفته که آمریکا اگر بخواهد، می‌تواند «دو یا سه هفته» به بمباران ادامه دهد تا «چیزی برای ایرانیان باقی نماند.»وی در عین حال از ترسش در مورد تنگه هرمز هم پرده برداشته و گفته که این بمباران‌ها به بسته ماندن چندین ماهه تنگه هرمز منجر خواهد شد.رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، توافق احتمالی با ایران را «قدرتمندتر» از بمباران دانسته است. وی همچنین مدعی شده که تا «دو، سه روز دیگر» به توافق با ایران دست می‌یابد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.