اجرای طرح‌های ماندگار در دستور کار مدیریت شهری زنجان است

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:22
زنجان - ایرنا - رئیس شورای شهر زنجان به رویکرد زیرساختی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: نگاه مدیریت شهری زنجان به توسعه شهر، پروژه محوری و زیربنایی است و به جای تمرکز صرف بر اقدامات ظاهری یا آسفالت‌کاری‌های مقطعی بر اجرای طرح‌های ماندگار تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حمزه لو پاک روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نباید عملکرد شهرداری را فقط در آسفالت خیابان ها مشاهده کرد، افزود: اگر به دنبال کارهای نمایشی بودیم، به جای هزینه در پروژه‌های سنگین و زیرزمینی مانند احداث کانال‌های جمع‌آوری آبهای سطحی با اعتبارات میلیاردی، بودجه‌ها را صرف روکش آسفالت می‌کردیم تا نمود ظاهری بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس اولویت اصلی شهر، تقویت زیرساخت‌هاست و در حوزه آسفالت نیز پیگیری‌ها به صورت مستمر در کمیسیون‌های تخصصی و شهرداری ادامه دارد تا وضعیت موجود هر هفته بهتر از گذشته شود.

حمزه لو با اشاره به مدیریت موفق بحران‌های اقلیمی در بارش‌های اخیر شهر زنجان، اظهار داشت: در گذشته هر بارندگی، استرس و نگرانی جدی برای مدیریت شهری و شهروندان به همراه داشت و شاهد ورود سیلاب به خانه‌ها و مغازه‌های مردم بودیم، به‌طوری که گاهی خودروها در آب گرفتار می‌شدند یا جان شهروندان در معرض خطر قرار می‌گرفت.

به گفته وی، اکنون به واسطه اجرای پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های هدایت آبهای سطحی، این حوادث به حداقل رسیده و وضعیت به طور ملموسی بهبود یافته است.

حمزه‌لو پاک خاطرنشان کرد: مدیریت شهری زنجان با جدیت تمام، مسیر توسعه زیرساخت‌های پایدار را برای رفاه و امنیت شهروندان دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: مدیریت شهری زنجان تا کنون ۲۳۰ میلیارد تومان یعنی معادل بودجه آسفالت‌ریزی را در احداث کانال‌ هزینه کرده است.

ادارات سالن های ورزشی را به روی جوانان باز کنند

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه جلسه با ابراز نگرانی از نحوه گذران اوقات فراغت جوانان در محلات حاشیه شهر زنجان، ادامه داد: متاسفانه در مناطق کم‌برخوردار نظیر کوی ثمین با وجود سکونت هزاران کودک و نوجوان حتی یک متر سرانه ورزشی استاندارد وجود ندارد.

منصور مرادلو افزود: زمین چمن مصنوعی احداث شده در این منطقه نیز به جای بهره‌برداری عمومی به بخش خصوصی واگذار شده و اکنون برای استفاده از آن، مبالغی سنگین مطالبه می‌شود که پرداخت آن از توان خانواده‌های ساکن این مناطق خارج است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین استفاده از سالن‌های ورزشی و استخرها افزود: متولیان امر در ادارات و سازمان‌ها به جای تسهیل شرایط با واگذاری سالن‌های ورزشی و مدارس به بخش خصوصی، راه را بر نوجوانان و دانش‌آموزان بسته‌اند.

این عضو شورای شهر زنجان گفت: وقتی برای یک ساعت و نیم استفاده از سالن ورزشی، مبالغی میلیونی درخواست می‌شود، طبیعی است که نوجوانان این مناطق از ورزش فاصله گرفته و به سمت آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی سوق پیدا کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.