اولتیماتوم سازمان غذا و دارو به فعالان فرآورده‌های طبیعی

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:35
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو، بر لزوم تکمیل فرآیند انتقال اطلاعات شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده به سامانه یکپارچه TTAC تا پایان تیرماه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدانا، شهرام شعیبی، با اشاره به ضرورت چابک‌سازی نظام نظارتی، گفت: تمامی فعالان حوزه فرآورده‌های طبیعی باید هرچه سریع‌تر نسبت به جابجایی کدهای شناسایی فرآورده یا IRC از بستر قدیمی به آدرس irc.fda.gov.ir اقدام نمایند. ثبت اطلاعات در بخش پرونده موجود سامانه جدید شرط اصلی تداوم فعالیت‌های قانونی این شرکت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری خط قرمز زمانی این طرح محسوب می‌شود و پس از آن هیچ‌گونه امکان تمدید مهلت وجود نخواهد داشت. با انقضای این زمان سامانه قدیمی به طور کامل از مدار خارج شده و تمام کدهای ثبت‌شده در آن به وضعیت غیرفعال و تعلیق درمی‌آیند.

شعیبی توضیح داد: مبنای تمامی اقدامات اجرایی از جمله صدور مجوزها ترخیص کالا از گمرک و الحاق برچسب‌های اصالت پس از موعد مقرر صرفاً داده‌های موجود در سامانه جدید خواهد بود. بنابراین هرگونه وابستگی به سوابق سامانه پیشین منجر به توقف فرآیندهای اداری و تجاری شرکت‌ها خواهد شد.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک هشدار داد که عدم انتقال به‌موقع اطلاعات به معنای انصراف ضمنی شرکت از ادامه تولید یا واردات محصول تلقی می‌گردد. در چنین شرایطی مسئولیت تمام پیامدهای حقوقی و اقتصادی ناشی از توقف فعالیت‌ها مستقیماً متوجه مدیران و سهامداران شرکت مربوطه است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.