وقتی خورشیدِ گذشت، سحرگاهِ قصاص زندانی کرمانی را به صبحِ زندگی بدل کرد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:53
کرمان - ایرنا - سحرگاه نوزدهم خردادماه و در لحظاتی که همه مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شده بود، تلاش‌های مستمر و دلسوزانه مسئولان زندان مرکزی کرمان و اعضای کارگروه صلح و سازش به ثمر نشست و زندانی «م.ن» که به مدت ۱۲ سال در زندان تحمل کیفر می‌کرد، با گذشت کریمانه اولیای دم از مجازات قصاص رهایی پیدا کرد و خورشید گذشت، سحرگاه قصاص زندانیِ کرمانی را به صبح زندگی بدل کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کرمان، این اقدام خداپسندانه با پیگیری‌های مستمر قاضی ناظر بر زندان، معاون زندان مرکزی کرمان و اعضای کارگروه صلح و سازش انجام شد و سرانجام در ساعت ۵:۰۰ صبح، در حالی که تنها دقایقی تا اجرای حکم باقی مانده بود، خانواده مقتول با تأسی از آموزه‌های دینی و انسانی، از حق قانونی خود گذشت کرده و زمینه بازگشت این زندانی به زندگی را فراهم کردند.

روح‌الله زارع قاضی ناظر بر زندان در این خصوص اظهار کرد: «فرهنگ صلح، گذشت و بخشش از ارزشمندترین آموزه‌های دین مبین اسلام است و هرگاه این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، علاوه بر احیای یک زندگی، امید و آرامش نیز به خانواده‌ها بازمی‌گردد. این گذشت بزرگ جلوه‌ای از رأفت اسلامی و بزرگواری خانواده مقتول است که شایسته قدردانی و احترام فراوان است.»

حمید خالقی معاون زندان مرکزی کرمان نیز ضمن قدردانی از اولیای دم گفت: «یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مجموعه زندان‌ها، توسعه فرهنگ صلح و سازش و فراهم کردن زمینه بازگشت افراد به جامعه است. امروز شاهد بودیم که گذشت و بزرگواری یک خانواده، نه تنها جان یک انسان را نجات داد بلکه پیام ارزشمند انسانیت، ایثار و بخشش را در جامعه طنین‌انداز کرد.»

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.