شنا در مکان‌های غیرمجاز عامل اصلی غرق‌شدگی است

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:34
شهرکرد - ایرنا - رییس فدراسیون‌های غریق و غواصی با هشدار نسبت به افزایش حوادث غرق‌شدگی گفت: بیشترین آمار غرق مربوط به شنا در فضاهای غیرمجاز و فاقد حضور ناجیان غریق است در حالیکه در استخرها و اماکن مجاز، کمترین میزان حادثه ثبت می‌شود.

مهدی حیدری روز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار ناجی غریق در اماکن مجاز فعالیت دارند و بر اساس برنامه‌ریزی استان‌ها، شناگاه‌های رسمی به‌صورت هدفمند مشخص و تحت نظارت قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه استخرهای کشاورزی، رودخانه‌ها و مناطق فاقد ایمنی محل شنا نیستند اظهار داشت: بخش قابل توجهی از حوادث هر ساله در همین فضاهای غیرمجاز رخ می‌دهد و لازم است مردم از حضور در این مناطق خودداری کنند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی در وزارت کشور، برنامه افزایش شناگاه‌های مجاز و توسعه استقرار ناجیان غریق در این مناطق در دستورکار قرار دارد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این فدراسیون گفت: ارتقای سطح دانش ناجیان، برگزاری دوره‌های تخصصی و حضور مدرسان در دوره‌های آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

حیدری همچنین از برنامه‌های بین‌المللی این رشته خبر داد و افزود: اعزام تیم ملی نجات غریق به مسابقات آفریقای جنوبی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نجات غریق از رشته‌های در مسیر ورود به المپیک ۲۰۳۲ در استرالیا است گفت: برنامه‌ریزی برای کسب سهمیه و حضور موفق در این رویداد مهم ورزشی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری ۵۳ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.