ضرورت تشکیل کمیته آینده‌نگاری در رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:35
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر ضرورت آگاهی دانشجویان از تحولات پیش‌روی رشته‌های علمی، خواستار تشکیل هسته‌ها و کمیته‌های آینده‌نگاری در رشته‌های مختلف شد و گفت: این موضوع باید در دانشکده‌ها نهادینه شود.

حمید محمدی امروز سه‌شنبه ۱۹ خرداد در آیین آغاز به کار سی‌وسومین دوره کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در تربیت نیروهای علمی کشور افزود: شما آینده‌سازان این دانشگاه هستید و بخش عمده‌ای از اعضای هیأت علمی دانشگاه از دل همین کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی رشد کرده‌اند؛ بنابراین باید راهکارهایی برای ایجاد انگیزه و ترغیب دانشجویان به انجام تحقیقات اثرگذار، قوی و باکیفیت پیدا کنید.

وی با ابراز خرسندی از روحیه مسئولیت‌پذیری دانشجویان گفت: کار کردن با نیروهای جوان یکی از جذاب‌ترین و آموزنده‌ترین بخش‌های فعالیت مدیریتی است که می‌تواند زمینه‌ساز ساخت آینده کشور باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ضرورت تعامل و گفت‌وگو برای پیشرفت، خطاب به دانشجویان اظهار کرد: کمیته‌های تحقیقات دانشجویی ظرفیت مهمی برای هدایت پژوهش‌های علمی و توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه هستند و باید زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی و اثرگذار را فراهم کنند.

پژوهش، هنر کشف حقیقت است

سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات تیم پیشین، پژوهش را گامی بلند برای بالندگی و آینده دانشجویان دانست.

احمد غلامی با تأکید بر پیشینه این مجموعه اظهار کرد: شما وارث قدیمی‌ترین مجمع دانشجویی پژوهش کشور هستید که از اوایل دهه ۷۰ تشکیل شده و سابقه آن از بسیاری از مجمع‌ها و کمیته‌های علمی وزارت بهداشت نیز دیرینه‌تر است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از برترین‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعضای این کمیته بوده‌اند، تصریح کرد: پژوهش صرفاً انتشار مقاله نیست، بلکه هنر کشف حقیقت است و لازم است با ترسیم هویت و تدوین تاریخچه این کمیته، جایگاه بی‌بدیل آن در پژوهش دانشگاه بیش از پیش پررنگ، قوی و جدی شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، احکام دبیران جدید کمیته‌های تحقیقات دانشکده‌ها اعطا و از زحمات دبیران دوره گذشته با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

آیین آغاز به کار سی‌وسومین دوره کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مسئولان دانشگاه و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.