۳۰ نفر در هرمزگان طی سال گذشته بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند

خبرآنلاین سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:39
مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان از فوت ۳۰ نفر بر اثر برق‌گرفتگی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سیدجواد میرهادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۰ نفر از فوتی‌های ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان هرمزگان بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: از مجموع جان‌باختگان ناشی از برق‌گرفتگی در سال گذشته، ۲۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان با اشاره به آمار سال قبل، تصریح کرد: در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۵ فوتی ناشی از برق‌گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده بود که تمامی این افراد مرد بودند.

میرهادی ادامه داد: بررسی آمارها نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۱۴۰۳ با کاهش پنج موردی مواجه شده است.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با تجهیزات و تأسیسات برقی، خواستار توجه بیشتر شهروندان، کارفرمایان و فعالان بخش‌های صنعتی و ساختمانی به اصول ایمنی شد و خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای ایمنی و استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از حوادث برق‌گرفتگی و کاهش تلفات ناشی از آن داشته باشد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.