واکنش نمایندگی ایران به قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای حکام

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:39
نمایندگی ایران در وین در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای حام آژانس واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین در واکنش به ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و اروپا علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نوشت: مسخره است که ایالات متحده متجاوز پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به شورای حکام ارائه دهد.

در این بیانیه آمده است: آنها برای مشکلاتی که خودشان ایجاد کرده‌اند اشک تمساح می‌ریزند و «عدم همکاری» را به جایی نسبت می‌دهند که تجاوزشان اجرای پادمان‌ها را در به اصطلاح «تأسیسات نابود شده»، از نظر مادی، منطقی و قانونی غیرممکن کرده است!

نمایندگی ایران خاطرنشان کرد: تجاوز و تهدیدهای مداومی که باعث شرایط استثنایی فعلی شده، متوقف نشده است. در واقع، اخیراً در 7 ژوئن 2026 - همان روزی که پیش‌نویس قطعنامه به طور غیررسمی در وین توزیع شد - رئیس جمهور ایالات متحده علناً تهدید کرد که دوباره به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: ایالات متحده التماس می‌کند که شورای حکام یک قطعنامه تحریک‌آمیز غیرضروری از جمله برای تأیید دامنه تخریب ناشی از تجاوز خود تصویب کند. این به نظر می‌رسد الگویی برای توجیه تجاوز دیگری باشد، مانند ژوئن و نوامبر 2025.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.