فعال ماندن قرارداد متقاضیان شهرک‌های صنعتی به شرط ایجاد کسب و کار است

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:39
اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: متقاضیانی که زمین‌های خریداری‌شده در شهرک‌های صنعتی را راکد نگه دارند و به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به ساخت‌وساز اقدام نکنند، طبق دستورالعمل قرارداد حق بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی کشور با آنان برخورد قانونی می‌شود و قراردادشان فسخ خواهد شد.

مهدی چنانی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف اراضی واگذار شده در شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: اولویت اصلی واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد کارگاه‌های تولیدی است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، مربوط به انعقاد قراردادهای واگذاری زمین در سنوات گذشته است که متاسفانه اراضی مذکور راکد مانده و کسب‌وکاری در آن‌ها ایجاد نشده است.

چنانی ادامه داد: به همین دلیل، با همکاری دادگستری خوزستان، از طرف‌های قرارداد طی سه سال گذشته به‌طور مرتب خواسته شده است که در خصوص اراضی در اختیار خود در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به ایجاد کسب‌وکار اهتمام ورزند، یا قرارداد خود را فسخ کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان همچنین اظهار کرد: به صاحبان اراضی بدون اقدام، به‌دلیل شرایط جنگی، فرصت ۶ماهه داده شد تا برای راه‌اندازی کسب‌وکار اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، خوزستان دارای ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که طی ۲ سال گذشته، با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری اداره‌کل ثبت اسناد خوزستان، ۹۵ درصد شهرک‌های صنعتی استان صاحب اسناد مالکیت تک‌برگ شده‌اند؛ در حالی‌که برخی از این شهرک‌ها بیش از ۱۵ سال فاقد اسناد مالکیت بودند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.