ایجاد مسکن سازمانی برای ماندگاری نخبگان درمانی در مرکزی دستورکار است

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 خرداد 1405 - 14:45
اراک- استاندار مرکزی گفت: ایجاد مسکن سازمانی برای کادر درمان این استان دستور کار قرار دارد و این اقدام با هدف ماندگاری و تقویت انگیزه نیروهای تخصصی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی ظهر سه شنبه در نشست با هیات رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین اظهار کرد: دانشکده‌های علوم پزشکی نباید جزیره‌ای دیده شوند و در تمامی جلسات تخصصی از جمله اورژانس و تصادفات، باید منافع و نیازهای کل استان مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در نوروز امسال، با وجود محدودیت‌ها و شرایط خاص اجرایی و امنیتی، خدمات درمانی در استان بدون وقفه ادامه یافت.

زندیه وکیلی تصریح کرد: در جریان جنگ رمضان، استان مرکزی ۸۳ شهید تقدیم کرده که پیکر ۴۶ نفر از آنان در استان تشییع و به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان بیش از ۱۲ هزار نیروی انسانی را تحت پوشش دارند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: سرمایه اصلی این مجموعه‌ها منابع انسانی است و توجه به معیشت، کرامت و رضایت آنان باید در اولویت مدیریت قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع تأمین مسکن کادر درمان افزود: با استفاده از ظرفیت زمین‌های مازاد دستگاه‌ها و همکاری وزارتخانه‌های مربوطه، امکان واگذاری زمین و اجرای طرح‌های مسکن برای کارکنان دانشگاه‌ها از طریق تعاونی‌ها فراهم شده است.

زندیه وکیلی بیان کرد: در برخی مناطق همچون اراک، امیرکبیر و مهاجران، پروژه‌های بزرگ مسکن ملی در حال اجراست که بخشی از کارکنان درمانی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی از پیشنهاد ایجاد واحدهای مسکونی ویژه و مناسب‌سازی‌شده برای اعضای هیئت علمی و پزشکان در قالب مجموعه‌های سازمانی خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش ماندگاری نیروی انسانی متخصص در استان در دستور بررسی و اقدام قرار دارد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تأمین تجهیزات درمانی از جمله دستگاه MRI برای مراکز درمانی استان با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و خیرین، مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در صورت عدم امکان تأمین از مسیرهای متداول، از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین حوزه سلامت استفاده خواهد شد.

زندیه‌وکیلی با تأکید بر انسجام مدیریتی و توجه به نسل جوان و جامعه دانشگاهی بیان کرد: هم‌افزایی، تبیین خدمات نظام و تقویت ارتباط با جامعه، بسیار حائز اهمیت است و می بایست رضایت مردم و استمرار خدمات با رویکردی مسئولانه تضمین شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.