استاندار کرمانشاه: بازارچه مرزی تیله‌کوه اوایل تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 15:26
کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه راه‌اندازی بازارچه مرزی تیله‌کوه در شهرستان سرپل‌ذهاب را یکی از مطالبات مهم مردم منطقه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم این بازارچه در اوایل تابستان به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا؛ منوچهر حبیبی روز سه‌شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کوه، از تلاش‌های فرماندار، مدیرکل گمرک استان، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و سایر مدیران مرتبط تقدیر کرد و افزود: پیگیری‌های صورت گرفته پس از بازدید میدانی چند هفته گذشته، امروز به نتایج مطلوبی رسیده و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این زمینه دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد تحول نیازمند انجام کارهای بزرگ و نوآورانه است، اظهار داشت: کارهای بزرگ هزینه، ریسک و دشواری‌های خاص خود را دارد، اما اگر به دنبال تحول و توسعه هستیم باید از روزمرگی فاصله بگیریم و به سمت اقدامات اثرگذار حرکت کنیم. مردم انتظار دارند مسئولان با اجرای طرح‌های بزرگ و جدید، زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه راه‌اندازی بازارچه مرزی تیله‌کوه را یکی از مطالبات مهم مردم منطقه عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این بازارچه، علاوه بر افزایش مبادلات تجاری، فرصت‌های شغلی قابل توجهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و رونق اقتصادی در منطقه گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این بازارچه به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و مسیر دسترسی مطلوب، مورد استقبال تجار، بازرگانان و رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه هیچ تأثیر منفی بر فعالیت سایر بازارچه‌های مرزی استان نخواهد داشت، بلکه افزایش ظرفیت تجارت خارجی می‌تواند به رونق بیشتر سایر مرزها نیز کمک کند.

حبیبی همچنین از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خواست هرچه سریع‌تر عملیات بهسازی مسیر دسترسی و روکش آسفالت بخش‌های باقی‌مانده را تکمیل کند و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم بازارچه مرزی تیله‌کوه در اوایل تابستان به بهره‌برداری برسد.

استاندار کرمانشاه توسعه و تقویت بازارهای مرزی را یکی از مؤثرترین ابزارهای رونق اقتصادی دانست و افزود: اگر بخواهیم همه مباحث اقتصادی را در یک جمله جمع‌بندی کنیم، باید بگوییم که راه عبور از تحریم‌ها، تقویت صادرات و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی است. استان کرمانشاه به واسطه برخورداری از مرزهای متعدد و متنوع با کشور عراق و ارتباط با دولت مرکزی و اقلیم کردستان، از ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی برخوردار است.

وی با قدردانی از گزارش‌های ارائه شده توسط فرمانداران مرزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در شرایط خاص فعلی که کشور با محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مواجه است، توجه به حوزه اقتصاد و حفظ پایداری اقتصادی از اولویت‌های اصلی دولت محسوب می‌شود و همه دستگاه‌ها باید با تمام توان برای فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی استان تلاش کنند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری پیشنهادهای مطرح شده از سوی فرمانداران به ویژه فرماندار جوانرود تأکید کرد و خواستار انعکاس این پیشنهادها به سازمان توسعه تجارت برای بررسی و اجرا شد.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر نقش فرمانداران در توسعه تجارت مرزی، خاطرنشان کرد: فرمانداران به دلیل ارتباط نزدیک با مسائل میدانی و شناخت دقیق ظرفیت‌ها و مشکلات مناطق مرزی، نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری استان بر عهده دارند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

حبیبی در ادامه این نشست با تأکید بر نقش فرمانداران در مدیریت امور بازارچه‌های مرزی، گفت: از ابتدای فعالیت این مجموعه‌ها مقرر شد مدیریت بازارچه‌ها، مرزها و مناطق مرزی بر عهده فرمانداران باشد و این رویکرد همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.

استان کرمانشاه بیش از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه نزدیک به سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.