به گزارش روز سهشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار افقهای تقویت مسیر شورای همکاری خلیج فارس و آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.
وزیر امور خارجه قطر امروز همچنین میزبان «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقیخواه دروزی لبنان بود.
در این دیدار نیز آخرین تحولات لبنان و اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
این دیدارها در حالی انجام شد که دو روز گذشته منطقه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت و پاسخ موشکی ایران، شاهد تشدید تنش بود.
به گزارش ایرنا، حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، واکنش کوبنده موشکی ایران به اراضی اشغالی را به همراه داشت. در پی این تجاوز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در اطلاعیهای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت گسترده رژیم غاصب صهیونی در جنوب لبنان و کشتار و آواره کردن گسترده مردم مظلوم مناطق صور و نبطیه و سایر نقاط از جمله ضاحیه بیروت، پایگاه هوایی رامات دیوید، مبدا این تجاوزها هدف موشکهای بالستیک نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.
همچنین سپاه با اعلام آغاز عملیات نصر علیه مراکز مهم پایگاههای هوایی راهبردی نواتیم و تلنوف تاکید کرد: تمام یگانهای رزمی و عملیاتی سپاه پاسداران برای انجام عملیات عبرت آموز گسترده در تمام جبههها در آمادگی کامل است.











