گسترده‌تر شدن چتر ایمنی غرب شیراز با افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی هویزه

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 16:03
شیراز - ایرنا - همزمان با بهره‌برداری از مجموعه‌ای از پروژه‌های خدمات شهری، عمرانی و زیربنایی در منطقه ۹ شیراز، ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۷ این کلانشهر در خیابان هویزه افتتاح شد؛ پروژه‌ای که با هدف افزایش پوشش خدمات ایمنی و کاهش زمان رسیدن نیروهای امدادی به مناطق غربی و جنوب‌غربی شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های خدمات شهری، عمرانی و زیربنایی منطقه ۹ شیراز سه‌شنبه با محوریت افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۷، با حضور جمعی از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان برگزار شد.

چتر ایمنی غرب شیراز گسترده‌تر شد/افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی هویزه

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: در دوره ششم مدیریت شهری تاکنون هفت ایستگاه آتش‌نشانی در شیراز افتتاح شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی این کلانشهر تا پایان سال جاری به ۲۹ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

هادی عیدی‌پور افزود: ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۷ که امروز در میدان احمدآباد و ابتدای خیابان هویزه به بهره‌برداری رسید، در ۲ طبقه و با زیربنای ۷۴۰ مترمربع احداث شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه دارای بخش‌هایی شامل اتاق نگهبانی، اتاق فرماندهی، آسایشگاه، حمام و سرویس‌های بهداشتی، آشیانه خودروهای عملیاتی، انبار و راهروهای ارتباطی است و با استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات امدادی و ایمنی تجهیز شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان ساکن در مناطق هویزه، بلوار یاوران، احمدآباد، توحیدی‌راد، رشد جنوبی، پوربهمن، سرو، شهرک فرزانگان، نارنج، کمربندی، باهنر جنوبی، اخلاق و زاگرس غربی و شرقی از خدمات ایمنی و آتش‌نشانی با پوشش گسترده‌تر و دسترسی سریع‌تر بهره‌مند خواهند شد.

چتر ایمنی غرب شیراز گسترده‌تر شد/افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی هویزه

مهار غول آبگرفتگی غرب شیراز

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به روند توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ۹ گفت: امروز روزی متمایز برای این منطقه است و اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی و خدماتی، روند کاهش محرومیت‌ها و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را شتاب بخشیده است.

سیده مریم حسینی افزود: یکی از چالش‌های مهم منطقه ۹ در حوزه ایمنی شهری، موضوع آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی بوده که در همین مراسم، بهره‌برداری از ۹۴۰ متر لوله‌گذاری جدید نیز انجام شد.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته حدود ۱۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری در این منطقه اجرا شده که نقش مهمی در کاهش مشکلات ناشی از بارندگی‌ها و جلوگیری از آبگرفتگی منازل شهروندان داشته است.

حسینی با تاکید بر رویکرد خانواده‌محور مدیریت شهری گفت: توجه به نیازهای خانواده‌ها، به‌ویژه مادران دارای فرزند و استفاده‌کنندگان از کالسکه برای تردد در فضاهای شهری، از موضوعاتی است که در برنامه‌ریزی‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مورد توجه قرار گرفته و مسیر مناسبی برای حمایت از خانواده در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: عملکرد مدیران باید بر پایه خدمت‌رسانی موثر و پاسخگویی به مردم ارزیابی شود و پرگویی نمی‌تواند معیار فعالیت و موفقیت مدیران باشد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز خود را موظف به پاسخگویی در برابر عموم مردم می‌دانند و تمامی برنامه‌ها و اقدامات باید در راستای تامین مطالبات شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنان باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.