به گزارش روز سهشنبه روابط عمومی هیات دوچرخه سواری یزد، این برنامه آموزشی با هدف بازآموزی، ارتقای دانش تخصصی مربیان و بهروزرسانی روشهای علمی استعدادیابی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن مباحث تخصصی مرتبط با شناسایی استعدادهای ورزشی، ارزیابی توانمندیهای جسمانی ورزشکاران و شیوههای نوین کشف استعدادها مورد بررسی قرار گرفت.
تدریس این دوره بر عهده دکتر رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخهسواری بود و شرکتکنندگان با رویکردهای نوین علمی در حوزه استعدادیابی آشنا شدند.
همچنین در بخش عملی این برنامه مربیان با دستگاه «واتبایک» (Watt Bike) به عنوان یکی از تجهیزات پیشرفته و استاندارد جهانی در سنجش آمادگی جسمانی و توان پاور آشنا شده و تستهای پاور بهمنظور ارزیابی دقیق عملکرد ورزشی ورزشکاران انجام شد.
برگزاری این دورهها نقش مهمی در ارتقای دانش مربیان، ایجاد همافزایی علمی میان استانها و توسعه فرآیند استعدادیابی در کشور دارد و میتواند زمینهساز شناسایی، هدایت و پرورش هرچه بهتر استعدادهای برتر در رشته دوچرخهسواری باشد.
استان یزد ۵۵ هیات ورزشی و ۱۰۰ هزار بیمه شده دارد و هیات دوچرخه سواری در اکثر مناطق فعال است..













