لایحه توسعه استان‌های شمالی تدوین می‌شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 19 خرداد 1405 - 17:42
ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: تدوین لایحه توسعه استان‌های شمالی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا کریم‌پور عصر سه شنبه در جلسه مسئولان استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست طی دو هفته، قوانین و مقرراتی را که در استان‌های شمالی به مانعی برای سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها تبدیل شده، به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کنند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای نظارتی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخش خصوصی خواست تا قوانین و مقررات بازدارنده توسعه را شناسایی و برای تدوین لایحه توسعه استان‌های شمالی کشور به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی استان ارسال کنند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده در سطح ملی و موافقت رئیس‌جمهور، معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تدوین لایحه توسعه استان‌های شمالی در دستور کار قرار گرفته است و هدف، شناسایی قوانین و مقرراتی است که با وجود یکسان بودن در سطح کشور، در استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران به مانعی برای توسعه، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی تبدیل شده‌اند.

کریم‌پور با تأکید بر ضرورت مشارکت همه دستگاه‌ها در این فرآیند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت دو هفته موارد و پیشنهادهای خود را ارائه کنند تا پس از بررسی کارشناسی، در نشست مشترک سه استان شمالی کشور مطرح و نهایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران تصریح کرد: جمع‌بندی نهایی با مشارکت استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و با حضور استانداران، رؤسای مجامع نمایندگان و معاون رئیس‌جمهور انجام و در قالب یک لایحه جامع برای تسریع در روند توسعه استان‌های شمالی به دولت ارائه خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.