تاکید فرماندار انزلی بر استفاده از خرد جمعی برای توسعه شهرستان

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 18:08
بندرانزلی- ایرنا- فرماندار بندرانزلی بر استفاده از خرد جمعی و ظرفیت همه اقشار جامعه برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان تاکید کرد و گفت: بندرانزلی با همدلی، مشارکت اجتماعی و بهره‌گیری از خرد جمعی فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه‌ای توسعه می‌یابد.

عصمت محمددوست روز سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان بندرانزلی اضافه کرد: آنچه فارغ از نگاه‌های سیاسی، اجتماعی و جایگاه‌های شغلی ما را در کنار هم قرار می‌دهد، نام ایران و عشق خدمت‌رسانی به مردم است.

وی اظهار کرد: هر نقطه از خاک ایران از بندرانزلی و قشم تا اصفهان، بخشی از پیکره ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است؛ این نگاه بزرگ‌ترین عامل وحدت و انسجام میان مردم محسوب می‌شود.

محمددوست افزود: افراد در هر جایگاهی از فعالان حوزه حمل‌ونقل و خدمات گرفته تا اصحاب رسانه، هنرمندان، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه که برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش می‌کنند، اگر مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهند خادم و جان فدای ایران هستند.

فرماندار بندرانزلی به ظرفیت‌های کم‌نظیر این شهرستان اشاره کرد و افزود: بندرانزلی به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، لذا باید با بهره‌گیری از توانمندی نخبگان، فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای رفع مشکلات و توسعه شهرستان قدم برداریم.

محمددوست اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امیدآفرینی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم و باید با استفاده از دیدگاه‌ها و تجربه‌های مختلف، مسیر خدمت‌رسانی را هموارتر کنیم.

وی با اشاره به نقش زنان در عرصه‌های مدیریتی، افزود: واگذاری مسئولیت به زنان باید بر اساس شایستگی و توانمندی افراد باشد و نگاه‌های جنسیتی در انتصاب مدیران کاهش یابد تا ظرفیت‌های ارزشمند زنان بیش از پیش در خدمت توسعه کشور قرار گیرد.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه موفقیت زنان در مسئولیت‌های مدیریتی نیازمند حمایت و همراهی همه بخش‌های جامعه است، گفت: برای بهره‌گیری بهتر از توان زنان، مردان نیز باید نقش حمایتی خود را در عرصه‌های مختلف ایفا کنند.

وی رسانه‌ها را مهم‌ترین بازوان نظارتی و ارتباطی مدیریت شهرستان دانست و افزود: اصحاب رسانه به عنوان چشمان بیدار جامعه می‌توانند در شناسایی مسائل و مشکلات کمک‌کننده باشند و مدیریت شهرستان نیز آمادگی دارد با گفت‌وگو و تعامل سازنده، از ظرفیت رسانه‌ها برای حل مشکلات استفاده کند.

لیلا پوررزاز از فعالان فرهنگی شهرستان نیز با اشاره به انتصاب نخستین فرماندار زن در بندرانزلی گفت: انتخاب بانوان در مسئولیت‌های مدیریتی باید بر پایه توانمندی‌ها و شایستگی‌های فردی صورت گیرد و انتظار می‌رود این رویکرد در سایر سطوح مدیریتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی به ظرفیت‌ فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی و ورزشی بسیار گسترده بندر انزلی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت مناسبی برای آشنایی مدیران با ظرفیت‌های شهرستان و بهره‌گیری از نظرات فعالان حوزه‌های مختلف است.

پوررزاز همچنین خواستار توجه بیشتر به زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان شد و بر ضرورت ایجاد خانه انجمن سینمای جوان در بندرانزلی تاکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.