حضور سوئیس در رزمایش دفاع دیجیتال ناتو در لهستان

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 18:14
تهران-ایرنا- سوئیس که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) نیست اعلام کرد که در رزمایش دفاع دیجیتال این ائتلاف نظامی در لهستان شرکت می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از «سوئیس‌اینفو»، ارتش سوئیس اعلام کرد از روز چهارشنبه در رزمایش دفاع دیجیتال ناتو در لهستان شرکت خواهد کرد. در این رزمایش سه‌هفته‌ای، کارشناسان سوئیسی میزان اتصال و هماهنگی سامانه‌های خود را با سامانه‌های ۴۰ کشور دیگر بررسی خواهند کرد.

ارتش سوئیس روز سه‌شنبه اعلام کرد هدف این رزمایش، توسعه بیشتر استانداردها و رویه‌های فنی «فراتر از مرزهای ائتلاف» است.

یگان‌های تخصصی فرماندهی سایبری و فرماندهی عملیات ارتش سوئیس، به همراه نمایندگانی از سازمان تدارکات دفاعی آرماسوییس (Armasuisse) و سایر بخش‌های فناوری اطلاعات و امنیت، در این رزمایش که در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار می‌شود، شرکت دارند. محور اصلی این تمرین، تبادل اطلاعات و راهکارهای ارتباطات امن است.

ارتش سوئیس توجه ویژه‌ای به عملیات فضایی دارد. به گفته این نهاد، ادغام تصاویر لحظه‌ای مبتنی بر ماهواره از وضعیت میدانی نشان می‌دهد که شبکه‌سازی دیجیتال و فنی تا چه اندازه برای عملیات‌های مشترک نظامی اهمیت دارد.

ارتش سوئیس به طور منظم در رزمایش‌های ناتو، از جمله تمرین‌های سایبری، شرکت می‌کند. این رزمایش مشترک با کشورهای عضو و شریک ناتو برای ارتقای «قابلیت همکاری چندملیتی» اهمیت ویژه‌ای دارد.

قرار است نتایج این تمرین در ماه‌های آینده ارزیابی شده و در پروژه‌های جاری ارتش سوئیس در زمینه دیجیتالی‌سازی و توسعه شبکه‌های ارتباطی به کار گرفته شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.