۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با گردوغبار اختصاص می‌یابد

خبرآنلاین چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:04
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شهرستان سرخس به دلیل همجواری با کانون خارجی گردوغبار قره‌قوم، به‌طور مستقیم از این منشأ فرامرزی تأثیر می‌پذیرد و برای مقابله با این شرایط، علاوه بر اجرای طرح‌های احیایی، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، علی شکاری با اشاره به وضعیت کانون‌های گردوغبار در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: سرخس علاوه بر گردوغبار ناشی از خاک داخلی، از کانون خارجی قره‌قوم نیز تأثیر می‌گیرد و به همین دلیل در زمره مناطق به‌شدت درگیر با پدیده گردوغبار قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای شهرستان سرخس طرح‌های احیایی و بیابان‌زدایی در حال اجراست و سال گذشته نیز در سطح ۲۰۰ هکتار عملیات کاشت و احیا انجام شد که این اقدامات امسال نیز با افزایش و توسعه بشتر ادامه خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه اصلاح و احیای طبیعت زمان‌بر است، گفت: در شرایط طبیعی، روند بهبود و بازگشت پوشش گیاهی و کنترل کانون‌های گردوغبار نیازمند زمان و استمرار در اجرای طرح‌هاست.

شکاری همچنین از کمک‌های مالی و مردمی برای تقویت طرح‌های بیابان‌زدایی در سرخس خبر داد و افزود: یک خیر نیز ۶ میلیارد تومان نهال برای این شهرستان اهدا کرده است که در اجرای برنامه‌های توسعه پوشش گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کلی کانون‌های گردوغبار استان بیان کرد: در خراسان رضوی ۳۰ کانون گردوغبار فعال شناسایی شده که مجموع وسعت آنها به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های مقابله‌ای و مدیریتی، رشد سالانه کانون‌های گردوغبار در استان متوقف شده است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.