انبارهای ضایعات کانونی برای زندگی موش‌ها در بجنورد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:43
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: در حال حاضر انبارهای ضایعاتی یکی از مهمترین دغدغه‌های ما برای افزایش تعداد جوندگان بخصوص موش‌های نروژی است و این مکان‌ها، تبدیل به یکی از کانون‌ها برای زندگی موش‌ها شده است.

مجید شادکام در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این انبارها که در محدوده خدمات شهری شهرداری نیز هستند، مجوز فعالیت ندارند. بنابراین اطلاعات کامل و نظارت کافی بر نحوه فعالیت آن‌ها وجود ندارد. انبارهای ضایعاتی مجوز فعالیت خود را از سازمان صمت دریافت می‌کنند که روال اشتباهی است.

وی افزود: در حال حاضر این انبارها تبدیل به کانونی برای زندگی موش‌ها شده‌اند و مالکان انبارها نیز برای مبارزه با آن‌ها اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

شادکام ادامه داد: در حال حاضر برای از بین برندگان جوندگان در سطح شهر از سم که با مشورت سازمان جهاد کشاورزی انجام شده استفاده می‌شود، استفاده از این سم برای رسیدن به نتیجه طی چند مرحله باید انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تعدادی از کلونی‌های محل زندگی موش‌های نروژی در شهر بجنورد شناسایی شده اند و سمپاشی در این مکان‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هر جا که غذای زیادی داشته باشد محل تجمع این موش‌ها نیز افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه برخی از کسبه بخصوص سبزی و میوه فروشی‌ها رعایت نمی‌کنند و زباله‌های خود را خارج از ساعتی که شهرداری زباله جمع آوری می‌کند، بیرون می‌گذارند و یا زباله‌ها را در داخل جوی‌های آب می‌ریزند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.