به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی و دیدار با کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی، یکی از استانهای حساس و ویژه در حوزه مقابله با مواد مخدر محسوب میشود.
وی با قدردانی از اقدامات جهادی نیروهای مقابلهای، تصریح کرد: بررسی عملکرد دستگاههای مسئول نشان میدهد که در سال جاری اقدامات کشفی و عملیاتی در سطح استان روندی رو به رشد داشته و ضربات مهلکی به باندهای قاچاق وارد شده است.
استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: مجاهدتهای صورت گرفته در این حوزه، ضامن سلامت و امنیت خانوادهها و جوانان کشور است.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با آسیبهای اعتیاد صرفاً یک مأموریت انتظامی نیست، افزود: این موضوع یک مسئله چندوجهی اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی است که به عزم عمومی و مشارکت تمامی دستگاهها و اقشار جامعه نیاز دارد.
هاشمی مواد مخدر را بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن برشمرد و یادآور شد: مقابله با این پدیده باید در قالب یک زنجیره کامل شامل پیشگیری، کاهش تقاضا، درمان و مقابله انتظامی دنبال شود که در این میان، «پیشگیری» و «کار فرهنگی» اولویت نخست استان است.
وی نقش آموزش و پرورش، دانشگاهها، روحانیت، دهیاریها و نهادهای مردمی را در پیشگیری از گرایش به اعتیاد حیاتی دانست و گفت: اگر در سطح محلات و خانوادهها کار جدی و اقناعی انجام نشود، اقدامات مقابلهای به تنهایی نمیتواند ریشه این معضل را بخشکاند.
استاندار خراسان جنوبی ضمن تمجید از انسجام مدیریتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: استمرار همکاریهای بینبخشی و استفاده از ظرفیتهای محلی، کلید ارتقای اثربخشی برنامههای کاهش آسیب در استان است.
وی همچنین بر نگاه مسئلهمحور و حضور میدانی مدیران برای کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد.













