تاریکی معابر اهواز، عامل تصادفات مرگبار/ لزوم معافیت شهرداری از هزینه روشنایی 

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:56
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب روشنایی معابر در سطح این کلانشهر، هشدار داد که تاریکی معابر یکی از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت در اهواز محسوب می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متاسفانه وضعیت روشنایی در بسیاری از معابر شهر اهواز بسیار ضعیف است، اظهار کرد: برخی از نقاط مانند بلوار ۴۸ متری رزمندگان در منطقه ۸، بلوار ۴۰ متری رزمندگان در منطقه ۷، جاده ساحلی، بلوار نواب، بلوار مهاجرین، بلوار سپهر، بلوار آیت‌الله بهبهانی، بلوار قدس، بلوار هاشمی، بلوار ۶۸ متری، بلوار لشکر و خیابان نهج‌البلاغه برخی از بلوارهای کوی پردیس ... با مشکل جدی روشنایی مواجه هستند.

وی با اشاره به گزارش مشاور شورا در خصوص تصادفات شهری تصریح کرد: بخشی از تصادفات منجر به فوت به دلیل تاریکی معابر رخ می‌دهد. اگر قرار است کاری جدید انجام شود، باید با رویکرد بهینه‌سازی مصرف و استفاده از چراغ‌های LED باشد.

عضو شورای شهر اهواز با استناد به قانون درآمدهای پایدار مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده این قانون، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت هزینه روشنایی معابر، میادین و بوستان‌ها معاف هستند. همچنین چنانچه اجرای طرح‌های توسعه شهری مستلزم جابجایی تاسیسات برق، آب و گاز باشد، باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

محمودی با اشاره به مشکلات ناشی از اجرا نشدن این قانون افزود: پروژه شهدای غزه به مدت شش ماه به دلیل مشخص نبودن تکلیف جابه‌جایی تاسیسات متوقف ماند. پروژه نهج‌البلاغه نیز که ۲۵ سال بلاتکلیف مانده، امروز با وجود صرف هزینه‌های تملک، به دلیل چند پایه برق با مشکل روبه‌رو است. انتظار داریم این موضوع هرچه سریعتر حل شود.

وی با تاکید بر ضرورت تهاتر مطالبات بین شهرداری و شرکت توزیع برق گفت: این کار پیچیده نیست. شهرداری و شرکت برق مطالبات مشخصی از یکدیگر دارند؛ می‌شود با نشست و گفتگو و در صورت نیاز با مصوبه شورا، این موضوع را حل کرد. شورا آماده همکاری در این حوزه است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پیشنهادات در خصوص سرمایه‌گذاری در شهرداری با استفاده از ظرفیت منابع  مالی شهرداری و همچنین حضور سرمایه‌گذاران ثالث برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بیان کرد: بام تمامی ساختمان‌های اداری، بهشت آباد و باغ فردوس ظرفیت‌هایی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی هستند. شهرداری تاکنون با استفاده از بام ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز، از این ظرفیت استفاده کرده است و آمادگی گسترش این کار را دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.