فرماندار ورامین: احقاق حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین با جدیت پیگیری میشود

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:59
ورامین- فرماندار ورامین از پیگیری جدی احقاق حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین خبر داد و گفت: توزیع عادلانه آب و تأمین حق‌آبه کشاورزان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب ورامین با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی و حمایت از بخش کشاورزی اظهار داشت: توزیع عادلانه آب و تأمین حق‌آبه کشاورزان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان در راستای حفظ تولید و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در نحوه توزیع آب افزود: مقرر شد اداره جهاد کشاورزی با قید فوریت، فهرست کشاورزان جنوب دشت ورامین و میزان اراضی تحت کشت را تهیه کند تا برآورد دقیقی از نیاز آبی و سهم هر بهره‌بردار انجام شود.

فرماندار ورامین تصریح کرد: در راستای احقاق حقوق کشاورزان، موضوع تعیین سهم دقیق حق‌آبه شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از محل تصفیه‌خانه جنوب تهران از طریق استانداری تهران پیگیری خواهد شد.

عباسی همچنین به پروژه خط انتقال آب اشاره کرد و گفت: با تکمیل بخش پایانی این پروژه، شرایط بهره‌مندی کشاورزان دشت ورامین از منابع آبی فراهم خواهد شد.

وی در پایان مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج الگوی صحیح مصرف، نقش مهمی در حفظ منابع آبی و عبور از شرایط کم‌آبی دارد که از ظرفیت رسانه‌ها و تبلیغات محیطی در این زمینه استفاده شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.