بقائی: آمریکا با نقض مکرر آتش‌بس به روند مذاکرات آسیب می‌زند

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 12:38
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تجاوز شب گذشته آمریکا به ایران گفت که این کشور به روند دیپلماتیک آسیب می‌زند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز چهارشنبه 20 خردادماه مراسم اعطای نشان «پارسی جان» به اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بقائی در حاشیه این مراسم در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا با توجه به تجاوز اخیر آمریکا به ایران گفت: با توجه به تحولاتی که دیشب اتفاق افتاد ما باید برررسی کنیم.

وی افزود: روند دیپلماتیک در خلأ اتفاق نمی‌افتد. برای پیشبرد هر مذاکره‌ای یا فرایند دیپلماتیکی، نیازمند یک فضای حداقلی هستید تا بتوانید کار دیپلماسی را پیش ببرید.

بقائی خاطرنشان کرد: متاسفانه، آمریکا با پیام‌های متناقض، تغییر مکرر مواضع و مطالبات و همچنین نقض مکرر آتش‌بس، به این روند آسیب می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: رژیم صهیونیستی نیز با نقض‌های مکرر آتش‌بس در لبنان به این روند لطمه می‌زند. هر روند دیپلماتیکی از توسل به زور و اقدامات غیرقانونی متضرر می‌شود.

وی در ادامه در خصوص حملات شب گذشته آمریکا اظهار داشت: دیپلماسی و میدان دو امر جدا از هم نیستند؛ این دو در کنار یکدیگر، ابزاری برای صیانت از منافع و امنیت ملی ایران هستند. در هر کجا که لازم باشد، نیروهای مسلح ما با اقتدار به دشمن پاسخ می‌دهند.

بقائی تاکید کرد: اتفاقی که دیشب افتاد نشان داد که نیروهای مسلح شجاع ایران در دفاع از کشور درنگ نمی‌کنند.

وی همچنین گفت: در حوزه دیپلماسی نیز ارکان حاکمیت کاملا هماهنگ هستند و در هر کجا که لازم باشد، از ابزار دیپلماسی و هر جا که اقتضا کند، از نیروی نظامی برای دفاع از کشور استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.