دهیاری‌های قصرشیرین به ۲۰ دستگاه دمنده اطفای حریق تجهیز شد

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 12:44
قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین با اشاره به خرید ۲۰ دستگاه دمنده اطفای حریق برای دهیاری‌های بخش مرکزی این شهرستان، گفت: برای تأمین این تجهیزات ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد تا توان روستاها برای مقابله با آتش‌سوزی و حوادث احتمالی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد شفیعی روز چهارشنبه در مراسم واگذاری تجهیزات اطفای حریق با حضور دهیاران روستاهای بخش مرکزی اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح آمادگی روستاها، تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران و افزایش توان عملیاتی دهیاری‌ها در مواجهه با حوادث احتمالی، تعداد ۲۰ دستگاه دمنده اطفای حریق از محل اعتبارات دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین خریداری شد.

وی گفت: دهیاری‌ها به عنوان نخستین مجموعه‌های خدمات‌رسان در روستاها، در بسیاری از موارد پیش از حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در محل حادثه حضور می‌یابند و تجهیز آن‌ها به امکانات مورد نیاز می‌تواند نقش مؤثری در مهار به‌موقع حوادث و جلوگیری از گسترش خسارات داشته باشد.

فرماندار قصرشیرین گفت: این تجهیزات با هدف افزایش سرعت عمل در کنترل و مهار آتش‌سوزی‌ها، به‌ویژه در مراتع، اراضی کشاورزی، باغات و مناطق روستایی در اختیار دهیاری‌ها قرار خواهد گرفت تا در شرایط بحرانی بتوانند اقدامات اولیه و مؤثری را برای جلوگیری از توسعه حریق انجام دهند.

وی با بیان اینکه فصل گرما همواره خطر وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی و مزارع کشاورزی را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و سرمایه‌های مردم نیازمند آمادگی مستمر و برخورداری از تجهیزات مناسب است و در همین راستا تقویت امکانات دهیاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: مدیریت بحران تنها محدود به زمان وقوع حادثه نیست بلکه پیشگیری، آمادگی، آموزش و تجهیز امکانات از ارکان اصلی کاهش خسارات محسوب می‌شود و تلاش شده با تأمین تجهیزات مورد نیاز، ظرفیت پاسخگویی روستاها در شرایط اضطراری افزایش یابد.

وی همچنین از دهیاران خواست ضمن نگهداری مطلوب از تجهیزات، نسبت به آموزش نیروهای محلی و استفاده صحیح از امکانات موجود اهتمام ویژه داشته باشند تا در مواقع ضروری بتوانند با آمادگی کامل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به کنترل حوادث اقدام کنند.

شفیعی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های ایمنی و مدیریت بحران در روستاها از اولویت‌های مدیریت شهرستان است و اقدامات لازم برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی، افزایش تاب‌آوری روستاها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه با جدیت دنبال می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و مشارکت مردم در رعایت نکات ایمنی، شاهد کاهش وقوع آتش‌سوزی‌ها و خسارات ناشی از آن در مناطق روستایی شهرستان باشیم.

او ادامه داد: خرید ۲۰ دستگاه دمنده اطفای حریق برای دهیاری‌های بخش مرکزی قصرشیرین در چارچوب برنامه‌های مدیریت بحران و ارتقای ضریب ایمنی روستاها انجام شده و گامی مؤثر در جهت افزایش توان مقابله با حوادث، حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از سرمایه‌های مردم به شمار می‌رود.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و افزون بر ۲۷ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۶۱ هزار و۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که شامل ۱۵۴ هزار و۸۰۰ هکتار مرتع و شش هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل کاری است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.