زوال درختان گردو منطقه «هزارجریب» بروجرد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:05
بروجرد - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از زوال درختان گردو باغات منطقه «هزارجریب» این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله نباتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: به دنبال درخواست باغداران منطقه «هزارجریب»، تیم کارشناسی جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با حضور متخصصان پردیس تحقیقات و مسئول حفظ نباتات مدیریت، علت زوال برخی درختان گردو را بررسی و تشخیص داد.

وی از انجام بازدید گسترده از باغات منطقه «هزارجریب» خبر داد و اظهار کرد: این بازدید باهدف بررسی دقیق و شناسایی عوامل خسارت‌زا در درختان میوه این منطقه انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد، افزود: پیرو درخواست باغداران منطقه «هزارجریب»، تیمی متشکل از نصراللهی و کوشکی از اساتید پردیس تحقیقات بروجرد و رساپور مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان، با حضور در باغات مختلف اقدام به بررسی میدانی وضعیت درختان گردو کردند.

نباتی، ادامه داد: در جریان این بازدید و پس از جمع‌آوری اطلاعات و مشاهدات تخصصی، علت زوال تدریجی درختان گردو، پوسیدگی فیتوفتورایی طوقه و ریشه تشخیص داده شد و توصیه‌های لازم در خصوص رعایت نکات به زراعی، کوددهی اصولی و کنترل شیمیایی بیماری به باغداران ارائه شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.