۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های بهداشتی مراغه تخصیص یافت

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:23
مراغه-ایرنا- رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، برای توسعه زیرساخت‌های سلامت و تجهیز مراکز درمانی شهرستان خبر داد.

دکتر میرموسی میری‌نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این اعتبارات در راستای تأمین تجهیزات سرمایه‌ای و راهبردی حوزه سلامت هزینه شده است و نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش دسترسی مردم به خدمات تخصصی خواهد داشت، افزود: این اعتبار برای تجهیز بیمارستان های واقع در شهرستان هزینه شده است.

وی با اشاره به تجهیز مرکز آموزشی و درمانی امیرالمؤمنین (ع) مراغه، اظهار کرد: در راستای به‌ روزرسانی خدمات آزمایشگاهی این مرکز، دستگاه‌های اتوآنالایزر بیوشیمی، کواگلومتر و سل‌کانتر خریداری شده است که موجب افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات آزمایشگاهی خواهد شد.

میری نژاد از نوسازی تجهیزات مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی مراغه نیز با بهره مندی از اعتبار فوق خبر داد و گفت: در راستای حمایت از سیاست‌های جوانی جمعیت و ارتقای خدمات زنان و زایمان، تجهیزات مهمی از جمله ماشین بیهوشی، تخت اتاق عمل الکتروهیدرولیک، چراغ سیالیتیک، دستگاه الکتروشوک، دستگاه کمک‌تنفسی نوزادان نارس (NICU) و دستگاه لیگاشور برای این مرکز تأمین شده است.

وی ادامه داد: برای مرکز آموزشی و درمانی سینا نیز تجهیزاتی همچون ماشین بیهوشی و دستگاه الکتروکوتر خریداری شده و بخشی از اعتبارات به تکمیل و رفع نواقص ساختمان الحاقی این مرکز اختصاص یافته است.

میری‌نژاد با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای حوزه ناباروری در مراغه، یادآور شد: با حمایت های نماینده مردم منطقه، پیگیری‌های لازم برای ارتقای مرکز درمان ناباروری مراغه از سطح سه به سطح دو در حال انجام است که مستلزم توسعه فضای فیزیکی و تأمین تجهیزات تخصصی IVF خواهد بود.

به گفته وی پیش از این نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، دستگاه سونوگرافی داپلر برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین در بیمارستان شهید بهشتی و میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب برای مرکز آموزشی و درمانی سینا تأمین شده که نقش مهمی در توسعه خدمات تخصصی و کاهش اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی داشته است.

به گزارش ایرنا، دانشکده علوم پزشکی شهرستان مراغه با یکهزار و ۲۰۰ دانشجو، ۱۸ رشته تحصیلی و ۷۶ نفر عضو هیات علمی پس از تبریز دومین مجموعه آموزشی و خدماتی حوزه پزشکی در آذربایجان شرقی به شمار می رود.

این دانشکده ۲ هزار و ۱۵۰ کارمند دارد که از این تعداد ۱۰۲ نفر به عنوان بهورز در نقاط مختلف شهرستان مراغه خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می دهند.

مراغه با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر به عنوان دومین شهرستان بزرگ آذربایجان شرقی دارای سه بیمارستان و مرکز درمانی شامل امیرالمونین، سینا و شهید بهشتی است که تحت نظر دانشکده علوم پزشکی مراغه فعالیت می کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.