به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد کولیوند روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در استانداری افزود: اعتبارات استان به صورت شفاف و بدون ملاحظات پشتپرده توزیع میشود و استانداری پیگیر افزایش سهم اعتبارات استان از سازمان برنامه و بودجه کشور است.
استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت میان مدیران و مسوولان استان گفت: اختلافات مدیریتی نباید به تریبون عمومی کشیده شود و مدیران موظفند مسایل را در چارچوب جلسات داخلی و هماهنگیهای اداری پیگیری کنند.
وی ادامه داد: همدلی میان مجموعه مدیریتی استان موجب شد بسیاری از مشکلات با وجود محدودیتهای مالی، مدیریت شود.
کولیوند با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره حفظ انسجام داخلی گفت: حتی اگر دستگاهی با مشکل یا اختلافی مواجه باشد، نباید آن را به سطح جامعه و رسانهها بکشاند، زیرا مردم امروز با مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی روبهرو هستند.
وی تاکید کرد: مدیران در صورت وجود هرگونه مشکل، موضوع را از طریق استانداری، معاونان، فرمانداران یا نمایندگان پیگیری کنند تا اقدامات لازم انجام شود.
تامین اعتبار پروژهها با استفاده از اوراق
استاندار سمنان با اشاره به محدودیتهای بودجهای سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: با وجود اینکه تحقق کامل بودجه را اعلام نکردیم، اما برای متوقفنشدن پروژهها، خطر کردیم و نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق خریداری شد تا طرحهای عمرانی استان متوقف نشود.
وی افزود: مجموعههای مختلف از جمله حوزههای نظارتی، انتظامی، فراجا، سپاه، بسیج و مدیران دستگاههای اجرایی در این مسیر همکاری موثری داشتند.
اجرای پزشک خانواده در شاهرود و مهدیشهر
استاندار سمنان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده از ابتدای تیر ۱۴۰۴ در شهرهای شاهرود و مهدیشهر خبر داد و گفت: همه دستگاهها و مدیران استان باید برای اجرای موفق این طرح همکاری لازم را با دانشگاههای علوم پزشکی داشته باشند.
وی خواستار همراهی فرمانداران، مدیران اجرایی و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی در اجرای این طرح شد.
آمادگیها برای آیین تشییع پیکر رهبر شهید
استاندار سمنان با اشاره به برنامهریزی برای آیین تشییع پیکر مطهر رهبر شهید، گفت: فرمانداران هشت شهرستان استان به عنوان مسوول قرارگاههای شهرستانی تعیین شدند و باید از هماکنون برنامهریزی لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه برآوردها حاکی از تردد بیش از ۱۵ میلیون نفر در جاده تهران - مشهد در محدوده استان سمنان است، افزود: صنایع، شرکتهای خصوصی و شهرکهای صنعتی نیز باید در پشتیبانی و خدماترسانی همکاری کنند.
تاکید بر نظارت بازار و مقابله با گرانفروشی
استاندار سمنان با بیان اینکه در تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: با این حال گرانفروشی قابل پذیرش نیست و برخوردهای نظارتی و تعزیراتی با جدیت دنبال خواهد شد.
وی از فرمانداران خواست جلسات تنظیم بازار را به صورت مستمر برگزار و وضعیت بازار شهرستانها را به شکل دقیق رصد کنند.
استاندار سمنان با تاکید بر رعایت شئونات اداری در دستگاههای اجرایی گفت: کارکنان دستگاههای دولتی موظفاند ضوابط را رعایت کنند و مسوولیت این موضوع بر عهده مدیران دستگاهها است و در مجموعههای دولتی نباید شاهد بیتوجهی به قوانین و مقررات باشیم.













