انعقاد توافق نامه همکاری میان جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:36
توافق نامه همکاری‌های مشترک میان جهاد دانشگاهی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به امضای علی رشیدی‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و علی منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان رسید.

علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد، در آیین امضای این توافق نامه که معاونین و مدیران حوزه پژوهش و فناوری، آموزشی، فرهنگی و درمانی طرفین نیز حضور داشتند، گفت: در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله کشور، قوانین بالا دستی و سند ملی توسعه استان سمنان و به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی– تحقیقاتی طرفین و برای فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای بهره‌گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف مذکور و همکاری های متقابل، این توافق نامه منعقد می شود.
وی افزود: هدف از انعقاد توافق نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی با رعایت مصالح و منافع دانشگاه به ‌عنوان مرجع اصلی حوزه سلامت استان و استفاده متقابل از ظرفیت‌ها، به نحوی که منافع اقتصادی، علمی و اعتباری طرفین تأمین شود. 
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین هماهنگی، همکاری، برنامه ریزی، پیگیری و اجرا برای تعریف و اجرای دوره های مهارتی، بازآموزی و ... و تبادل استاد و دانشجو و  فعالان مرتبط با این حوزه را از موضوعات دیگر این توافق نامه دانست و گفت: همکاری، هماهنگی، برنامه ریزی، پیگیری و اجرا جهت پروژه های مشترک تحقیقاتی براساس نیاز کشور و استان با هدف تولید، انتقال و یا بومی سازی دانش، عملیاتی نمودن تحقیقات کاربردی در قالب مراکز خدمات تخصصی و یا کلینیک های تخصصی، تبادل اعضای هیات علمی، فناور و دانشجویان مستعد، جذب و حمایت در قالب ایجاد، سازماندهی و ساماندهی مراکز نوآوری، پارک‌ها ، مراکز رشد و ... و امکان بهره برداری از تجهیزات، آزمایشگاهها و فضاهای تحقیقاتی طرفین  از سایر موضوعات همکاری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی میان دو مجموعه تصریح کرد: همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز اجرای طرح‌های مؤثر در حوزه سلامت، توسعه فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت آموزش و تقویت پژوهش‌های کاربردی باشد. بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی، تخصصی و اجرایی دو نهاد، نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و ارتقای شاخص‌های سلامت استان خواهد داشت.
علی رشیدی پور همچنین گسترش همکاری‌های بین‌بخشی را ضرورتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه فرصت ارزشمندی برای ایجاد بسترهای جدید همکاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی فراهم کرده است. انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود، دستاوردهای علمی و اجرایی قابل توجهی برای استان سمنان حاصل شود.
وی در پایان تأکید کرد: استمرار این همکاری‌ها می‌تواند به توسعه دانش، تربیت نیروی انسانی توانمند و ارتقای کیفیت خدمات سلامت ارائه‌شده به مردم استان منجر شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.