رئیس‌جمهور: ملت ایران هرگز تسلیم نخواهد شد

خبرگزاری میزان چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 13:41
رئیس‌جمهور با قدردانی از نقش زنان ایرانی در حفظ انسجام و مقاومت ملی، تأکید کرد: همان‌گونه که ملت‌های مقاوم در برابر فشار‌ها ایستادگی کرده‌اند، ملت ایران نیز هرگز تسلیم نخواهد شد.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی در سومین آیین سوگ «امین ایران؛ روایت مهر» با قدردانی از نقش‌آفرینی زنان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ملی، اظهار کرد: امروز بیش از هر چیز باید از خواهران عزیزمان قدردانی کنیم؛ زنانی که با حضور، ایستادگی و فداکاری خود صحنه‌هایی را خلق کردند که حتی در ذهن بسیاری از تحلیلگران سیاسی نیز قابل تصور نبود.

وی افزود: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند در مدت کوتاهی به اهداف خود علیه ملت ایران دست یابند، اما حضور مردم و به‌ویژه زنان ایران، همه این محاسبات و نقشه‌های شوم را نقش بر آب کرد. این درحالی است که زنان علاوه بر ایفای نقش‌های اجتماعی، مسئولیت‌های سنگینی را نیز در خانواده و خانه بر عهده دارند.

رئیس‌جمهور مهم‌ترین عامل اقتدار کشور را وحدت و انسجام داخلی دانست و گفت: دشمن همواره تلاش کرده است با ایجاد اختلاف و تفرقه در داخل کشور، اهداف خود را پیش ببرد، اما تجربه نشان داده است که هیچ کشوری را نمی‌توان با فشار و تهدید وادار به تسلیم کرد. همان‌گونه که ملت‌های مقاوم در برابر فشار‌ها ایستادگی کرده‌اند، ملت ایران نیز هرگز تسلیم نخواهد شد.

پزشکیان با اشاره به نقش راهبردی رهبر شهید در مدیریت مسائل کشور، اظهار کرد: در طول ماه‌های پیش از شهادت ایشان، هر هفته و بدون استثنا با ایشان جلسه داشتیم و برای ما قوت قلبی بودند. همواره از رهنمود‌ها و حمایت‌های ایشان بهره‌مند بوده‌ایم. این هدایت‌ها پشتوانه‌ای مهم برای تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ همبستگی ملی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن، ایجاد شکاف و اختلاف در داخل کشور است. از همین رو همه ما وظیفه داریم برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی تلاش کنیم و اجازه ندهیم زمینه سوءاستفاده دشمنان فراهم شود.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی و فشار‌های ناشی از تحریم‌ها گفت: کشور در شرایط آسانی قرار ندارد و اداره امور در چنین وضعیتی نیازمند تلاش مضاعف، همراهی مردم و همکاری همه بخش‌هاست. دغدغه دولت آن است که کاستی‌ها و مشکلات موجود، فشار بیشتری بر زندگی مردم وارد نکند و در همین مسیر با تمام توان برای کاهش مشکلات و عبور از بحران‌ها تلاش می‌کنیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: هدف ما ساختن ایرانی سربلند، عزتمند و برخوردار از شهروندانی آگاه، توانمند و خلاق است. نمی‌توان از عزت و پیشرفت سخن گفت، اما نسبت به فقر و مشکلات معیشتی مردم بی‌تفاوت بود. دولت خود را موظف می‌داند برای بهبود شرایط زندگی مردم و گشودن افق‌های روشن‌تر برای آینده کشور تلاش کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.