حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر رنجبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شبکه راهبردی تبلیغی برای ایام پیشرو با تأکید بر تقویت انسجام اجتماعی طراحی شده است، اظهار داشت: مبلغان، ذاکران و هیئتهای مذهبی باید در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اولویت خود را بر ترویج گفتمان «همبستگی ملی» و پرهیز از رفتارهای تفرقهانگیز قرار دهند.
وی تصریح کرد: در مواجهه با طیفهای گوناگونِ مخاطبان، راهبردِ «جذب حداکثری» بر هرگونه رویکرد دفعی مقدم است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی لواسان با اشاره به ضرورت بهرهگیری از «سکوت حکیمانه» در مواجهه با چالشهای اجتماعی، خاطرنشان کرد: گاهی برای حفظ کیان خانواده و انسجام جامعه، مبلغان باید از درگیر شدن در حواشیِ کاذب پرهیز کرده و با اتخاذ مواضع هوشمندانه، از تبدیل تفاوتهای سلیقهای به انشقاقهای ملی جلوگیری کنند. این رویکرد، نه به معنای انفعال، بلکه یک راهبرد کلاننگر برای مدیریت فضای روانی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه حوادث سالهای اخیر موجب بازیافت هویت ملی در میان قشرهای مختلف مردم شده است، افزود: امروز مردم با وجود نگاههای متفاوت بر سر حفظ «تمامیت ارضی» به یک اتفاقنظر تاریخی دست یافتهاند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی لواسان عنوان کرد: هیئتهای مذهبی باید به عنوان کانونهای وحدتبخش، این نقطه عطف را غنیمت شمرده و با زبان نرم و سیره جذبگونه، معارف دینی را با روح «همافزایی ملی» گره بزنند.
وی بر لزوم مردمیسازی فعالیتهای دینی تأکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تدوین شبکهای منسجم از مبلغان، تلاش میکند تا ایام محرم و صفر امسال، به فرصتی برای تثبیت هویت دینی جامعه در پرتو آرامش و انسجام ملی بدل شود.
این در حالی است که در بیانیه پایانی اجلاس نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استانها نیز تاکید شد که هرگونه تفرقهافکنی، به هر بهانه و با هر توجیهی، خیانتی آشکار به آرمان انقلاب اسلامی و انحراف از فرمانهای رهبری عزیز بوده و باید به شدت از آن پرهیز گردد و با عوامل آن برخورد قاطع صورت گیرد.














