با شناسایی ۷۴۷ مورد ابتلا به تب دنگی از ابتدای سال ۱۴۰۵ تا ۱۷ خرداد و مشاهده پشه آئدس در ۱۱ استان کشور، مقامهای بهداشتی نسبت به گسترش این بیماری هشدار داده و بر ضرورت حذف آبهای راکد و رعایت نکات پیشگیرانه تأکید کردند.
بر اساس گزارشهای بهداشتی، از ابتدای سال ۱۴۰۵ تا ۱۷ خردادماه در مجموع ۷۴۷ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده است که بخش عمده آن، شامل ۷۳۰ مورد، در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار ثبت شده است.
همچنین پشه آئدس، ناقل این بیماری، در ۱۱ استان کشور مشاهده و صید شده است؛ موضوعی که نگرانیها درباره گسترش بیماری را افزایش داده است.
مقامات بهداشتی با تأکید بر ضرورت پیشگیری اعلام کردند از تجمع آبهای راکد در ظروف، گلدانها و مخازن باید جلوگیری شود و استفاده از مواد دافع حشرات و پوشش مناسب لباس در مناطق پرخطر مورد توجه قرار گیرد.
منبع خبر "
رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.