به گزارش خبرنگار ایرنا، علیاکبر علیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران دامغان در سالن جلسات الغدیر گفت: طبق برنامهریزیها، هشتهزارمترمربع بنا در طرح توسعه بیمارستان ولایت و یکهزار و ۸۰۰ مترمربع بنای جدید در کلینیک رضایی ایجاد میشود.
وی گفت: طرح جدید توسعه بیمارستان ولایت دامغان با توجه به قرارگیری دانشکده علوم پزشکی در این مجموعه مهیا شده است و در پی آن، هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع بنای جدید در دست ساخت است.
وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری دانشکده علوم پزشکی در مجموعه درمانی ولایت، دامغان به بیمارستان آموزشی نیاز دارد که دارای سالن آمفی تئاتر، فضای کلاس و آزمایشگاه خاص باشد و به همین منظور برنامهریزی لازم انجام شد.
علیزاده با بیان اینکه طی نشست با سازمان برنامه و بودجه و پیگیریهای انجام شد، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور توسعه بیمارستان ولایت و کلینیک رضایی اختصاص یافت، گفت: در طرح توسعه، اورژانس بیمارستان ولایت به ۴۰ تخت مجهز شد و بخش روانشناسی و بخش قلب نیز به فضای بیمارستان ولایت اضافه میشود.
علیزاده به طرح توسعه کلینیک رضایی دامغان و تبدیل آن به پلی کلینیک اشاره کرد و افزود: با ایجاد پلیکلینیک رضایی ، خدمات شبانهروزی پزشکان متخصص و فوق تخصص، آزمایشگاه، رادیوگرافی، خدمات تصویربرداری با ۷۰ تخت بیمارستانی در نظر گرفته شده است.
بیمارستان دوم دامغان هنوز ردیف اعتباری دارد
وی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات برنامهریزی شده، ردیف اعتباری بیمارستان دوم نیز باطل نشده و هر زمان بخش خصوصی برای سرمایهگذاری وارد شود، ردیف اعتباری فعال خواهد شد.
علیزاده ادامه داد: امسال مجوز پذیرش دانشجو در سه رشته پرستاری، تکنسین اتاق عمل ، مامایی یا رادیوگرافی به دانشکده علوم پزشکی دامغان داده شده است.
وی افزود: اسکان پزشکان در دامغان یکی دیگر از مشکلات حوزه بهداشت و درمان بود که با پیگیریهای انجام شده، عملیات ساخت ۲۰ واحد مسکونی جهت اسکان پزشکان به زودی آغاز و منازل تا سال ۱۴۰۶ تحویل داده میشود.
تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار حوزه راه دامغان
علیزاده بیان کرد: طبق نشست با رییس سازمان برنامه و بودجه، سال گذشته به منظور تکمیل محور آستانه به دیباج و دامغان به معلمان ،مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت .
وی افزود: درخصوص محور آستانه به دیباج، طی روزهای آینده دوبانده شدن محور چشمهعلی به کلاتهرودبار افتتاح میشود.
علیزاده اضافه کرد: در خصوص محور دامغان به معلمان نیز پیمانکار قطعه اول(جهاد نصر) خلع ید و مناقصه مجدد در حال برگزاری است که به زودی پیمانکار جدید معرفی میشود.
وی تصریح کرد: با توجه به روند تکمیل قطعه اول طرح محور دامغان به معلمان و قول تخصیص اعتبار، تا پایان امسال قطعه اول از دامغان تا پلیس راه افتتاح میشود.
درمانگاه تامین اجتماعی دامغان در انتظار تخصیص زمین
علیزاده درباره طرح احداث درمانگاه تامین اجتماعی دامغان، گفت: چهار قطعه زمین به منظور ساخت درمانگاه پیشبینی شد، اما هنوز زمین جهت تحویل به طرح تصویب نشد که به محض اعلام، عملیات اداری و اجرایی ساخت آغاز میشود.
علیزاده به تحول در بخش گردشگری شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: واگذاری خانههای قدیمی به بخش خصوصی یکی از مشکلات این شهرستان بود که طی نشستهای متعدد با مرکز احیا مشکل حل شد و در حال حاضر تعدادی از این ساختمانها به بخش خصوصی واگذار شده است.
اقدامها در مسیر توسعه گردشگری
وی افزود: تعداد مراکز بومگردی دامغان به ۱۳ اقامتگاه افزایش یافت که با توجه به ظرفیت و پیشینه تاریخی دامغان و به منظور پذیرش و اسکان گردشگران باید این ظرفیتها بیش از گذشته تقویت شود.
نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسجد تاریخانه دامغان به عنوان یک بنای ارزشمند در آستانه ثبت جهانی است که اقدامهای لازم در جهت رفع موانع آن در شهرستان در حال پیگیری است و امیدواریم با همکاری همه بخش ها به زودی شاهد این اتفاقات مهم در شهرستان باشیم.














