اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده برای توسعه هرمزگان

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 15:43
بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و امور عشایر استان واریز شد.

به گزارش ایرنا از امور مالیاتی هرمزگان، محمودرضا سماواتی روز چهارشنبه افزود: این اعتبار در راستای تامین منابع مالی لازم برای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه عمرانی، به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و امورعشایر استان واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان، بیش از پنج هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان و بیش از چهار هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شد.

سماواتی، همچنین از واریز بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال به حساب فرمانداری‌های استان (برای روستاهای فاقد دهیاری) و بیش از ۲۵ میلیارد ریال به حساب امور عشایر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت مستقیم برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه خدمات عمرانی به حساب دستگاه‌های مشمول واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان این منابع را پشتوانه اصلی توسعه عمران روستایی و شهری دانست و روند رو به رشد این منابع را حاصل اعتماد و همراهی مودیان و نشانه‌ای از نقش موثر نظام مالیاتی در آبادانی شهرها و روستاها عنوان کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.