هدف از مذاکرات واشنگتن از زبان رئیس‌جمهور لبنان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 16:14
رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که اهداف مذاکرات جاری در واشنگتن، بازگرداندن حضور و استقلال دولت لبنان است.

به گزارش ایسنا، درپی تشدید انتقادهای داخلی از مذاکرات مستقیم بیروت و تل‌آویو، ژوزف عون، رئیس‌جمهور لبنان مدعی شد: هدف از مذاکرات در واشنگتن، بازگرداندن حضور دولت است تا مردم لبنان دیگر مطیع هیچ کس نباشند، چه از طریق یک مرجع قیم و چه از طریق کسی که از طرف ما مذاکره می‌کند.

بر اساس نوشته روزنامه الاخبار، عون ادامه داد: ما به دوران قیمومیت، صرف نظر از ماهیت آن، باز نخواهیم گشت. ما از کمک هر کشوری استقبال می‌کنیم، اما بین ارائه کمک و دخالت در امور داخلی لبنان به نفع هر کشور دیگری به ضرر منافع لبنان، تفاوت معناداری وجود دارد، این چیزی است که ما آن را نخواهیم پذیرفت.

رئیس‌جمهور لبنان اظهار کرد: من تصمیم به مذاکره گرفته‌ام و تا پایان به آن ادامه خواهم داد، زیرا لبنان یکی از اعضای بنیانگذار سازمان ملل متحد است و دارای موجودیت و حاکمیت مستقل خود است و به عقیده من جنگ‌ها چیزی جز ضرر و زیان که همه در آن سهیم هستند، به همراه ندارند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.