افزایش 28درصدی تردد از کانال سوئز به دلیل جنگ علیه ایران

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 16:30
آمارها نشان می‌دهد جنگ علیه ایران تردد از کانال سوئز را به میزان 28 درصد افزایش داده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بلومبرگ؛ تعداد نفتکش‌هایی که از کانال سوئز مصر عبور می‌کنند، در ماه آوریل تقریباً به میزان یک سوم افزایش یافته است. این افزایش چشمگیر، درآمد حاصل از این آبراه استراتژیک را به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2024 رسانده است. دلیل اصلی این رشد، بسته شدن تنگه هرمز است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان مرکزی عمومی آمار مصر (CAPMAS)، در مجموع 529 فروند نفتکش در طول ماه آوریل از کانال سوئز عبور کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 28 درصد افزایش نشان می‌دهد. علاوه بر نفتکش‌ها، ترافیک کلی کشتی‌ها نیز در این آبراه با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ به طوری که 1,182 فروند کشتی از انواع مختلف (شامل کشتی‌های کانتینری، باربری و ...) مسیر کانال سوئز را طی کرده‌اند که این تعداد نسبت به آوریل سال 2025، افزایشی 14 درصدی را ثبت کرده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.