افزایش درآمد مصر در پی جنگ ایران و بسته شدن تنگه هرمز!

همشهری آنلاین چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 16:46
آمارها نشان می‌دهد جنگ علیه ایران تردد از کانال سوئز را به میزان ۲۸ درصد افزایش داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد نفتکش‌هایی که از کانال سوئز مصر عبور می‌کنند، در ماه آوریل تقریباً به میزان یک سوم افزایش یافته است. این افزایش چشمگیر، درآمد حاصل از این آبراه استراتژیک را به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۲۴ رسانده است. دلیل اصلی این رشد، بسته شدن تنگه هرمز است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان مرکزی عمومی آمار مصر (CAPMAS)، در مجموع ۵۲۹ فروند نفتکش در طول ماه آوریل از کانال سوئز عبور کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. علاوه بر نفتکش‌ها، ترافیک کلی کشتی‌ها نیز در این آبراه با رشد قابل توجهی همراه بوده است؛ به طوری که ۱,۱۸۲ فروند کشتی از انواع مختلف (شامل کشتی‌های کانتینری، باربری و ...) مسیر کانال سوئز را طی کرده‌اند که این تعداد نسبت به آوریل سال ۲۰۲۵، افزایشی ۱۴ درصدی را ثبت کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.