تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین تسهیل می‌شود

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 21:11
قصرشیرین - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین و پلیس راهور فراجا با هدف تسهیل تردد خودروهای وارداتی دارای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین و توسعه همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه در راستای توسعه زیرساخت‌های خدماتی، تسهیل فرآیندهای مرتبط با خودروهای وارداتی و ارتقای سطح همکاری میان سازمان منطقه آزاد قصرشیرین و پلیس راهور فراجا منعقد شده است.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا، نقش مؤثر پلیس راهور در فراهم‌سازی بسترهای قانونی و اجرایی مورد نیاز برای تردد خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین را مورد تأکید قرار داد.

رضا قبادی‌مهر اظهار کرد: تعامل سازنده و همراهی پلیس راهور فراجا در پیشبرد برنامه‌های اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین، زمینه تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را فراهم کرده است.

وی افزود: امضای این تفاهم‌نامه گامی مهم در مسیر توسعه خدمات، ساماندهی امور مرتبط با خودروهای وارداتی و تسهیل بهره‌مندی ساکنان و فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های منطقه آزاد قصرشیرین به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قصرشیرین همچنین بر تداوم همکاری‌های مشترک با پلیس راهور فراجا در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و ارائه خدمات نوین تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه اقدامات انجام‌شده برای راه‌اندازی زیرساخت‌های خدمات خودرویی در منطقه آزاد قصرشیرین، مرکز شماره‌گذاری خودروهای این منطقه روز پنجشنبه ۲۱ خردادماه با حضور مقامات استانی و کشوری به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین به عنوان یکی از مناطق آزاد نوپای کشور، با برخورداری از موقعیت راهبردی در مرز غربی ایران، نقش مهمی در توسعه مبادلات اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و گسترش تجارت فرامرزی ایفا می‌کند.

تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قصرشیرین تسهیل می‌شود

به گزارش ایرنا؛ منطقه آزاد تجاری- صنعتی قصرشیرین با وسعت بیش از هفت هزار و ۲۲۳ هکتار از محدوده مرز پرویزخان تا مرز خسروی را شامل می‌شود و توسعه آن به محدوده شهر قصرشیرین نیز در دستور کار قرار دارد.

ایجاد این منطقه با هدف رونق اقتصادی نوار مرزی، اشتغال‌زایی، تقویت صادرات و واردات و توسعه زیرساخت‌های تجاری به تصویب رسیده و از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با عراق افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد و در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.